arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

عفو بین‌الملل: اتهامات وارد شده به ۱۱ فعال زن عربستانی کذب است

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد، فعالان زن سعودی که از یک سال پیش بازداشت شده‌اند، اتهام‌های دروغینی از جمله ارتباط با رسانه‌های خارجی، مدافعان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی به آنها وارد شده است. این سازمان تأکید کرد: زنان بازداشتی مذکور به داشتن ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی، رسانه‌های خارجی و دیگر فعالان حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین‌الملل متهم شدند، اما همه این اتهامات، اتهاماتی دروغین هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد، فعالان زن سعودی که از یک سال پیش بازداشت شده‌اند، اتهام‌های دروغینی از جمله ارتباط با رسانه‌های خارجی، مدافعان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی به آنها وارد شده است.

به گزارش ایسنا، عفو بین الملل اعلام کرد که ۱۱ تن از فعالان زن بازداشتی در عربستان برای نخستین بار از زمان بازداشت، در برابر دادگاه حاضر و به ترویج حقوق زنان متهم شدند.

به نقل از النشره، این سازمان تأکید کرد: زنان بازداشتی مذکور به داشتن ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی، رسانه‌های خارجی و دیگر فعالان حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین‌الملل متهم شدند، اما همه این اتهامات، اتهاماتی دروغین هستند.

یک ماه پیش از اینکه قانون ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان لغو شود، ده‌ها فعال مدافع حقوق زنان در رابطه با رانندگی بازداشت شدند. پس از لغو قانون مذکور برخی از آنها آزاد و برخی همچنان در زندان به سر می‌برند. در این دوره برخی از مسؤولان دولتی ریاض بعضی از این زنان را به تضعیف امنیت ملی و همکاری با دشمنان کشور متهم کردند و رسانه‌های داخلی هم آنها را خائن خواندند.

نظرات بینندگان