arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

واکنش روسیه به تحریم‌های آمریکا و کانادا: موضوع جدیدی نیست / پاسخ می‌دهیم

وزارت خارجه روسیه ساعاتی پس از اعمال تحریم های آمریکا و کانادا علیه این کشور در خصوص مساله اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو به تحریم های اعلام شده واکنش نشان خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه روسیه ساعاتی پس از اعمال تحریم های آمریکا و کانادا علیه این کشور در خصوص مساله اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو به تحریم های اعلام شده واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مسکو موضوع جدید و غیر منتظره ای را در تحریم های واشنگتن و اتاوا بخاطر مسائل اوکراین نمی بیند.

«آمریکا و کانادا روز (جمعه) تحریم های تکراری و هماهنگی با متحدان اروپایی علیه روسیه اعمال کردند که موضوع جدید و غیر منتظره ای در آن مشاهده نمی شود.»

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در سال های اخیر واشنگتن و اتاوا با استفاده از اتهامات ساختگی به طور مستمر محدودیت هایی را به منظور فشار بر شهروندان و نهادهای روسیه اعمال کرده اند.

گفتنی است، وزارت خزانه‌ داری آمریکا روز جمعه با انتشار بیانیه ‌ای از تحریم شش فرد و هشت نهاد روسی توسط دفتر کنترل دارایی ‌های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه خبر داد.
همچنین وزارت امور خارجه کانادا امروز جمعه تحریم هایی را علیه 114 شهروند روس و 15 نهاد روسی در رابطه با تنش های بوجود آمده میان مسکو و کی یف در تنگه کرچ اعمال کرد که سه ماه پیش رخ داد و منجر به توقیف سه شناور اوکراینی و 24 ملوان اوکراین توسط روسیه شد.
در پی این مناقشه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار دو جانبه خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست 20 کشور صنعتی در آرژانتین را لغو کرد.
یاد آور می شود که آمریکا از سال 2012 علیه روسیه تحریم هایی را در مسائل مختلف به اجرا گذاشت که از سال 2014 به دلیل الحاق کریمه اوکراین به خاک روسیه سرعت بیشتری به خود گرفت.
اکنون تعداد تحریم های آمریکا علیه روسیه از 66 بسته نیز فراتر رفته است ضمن اینکه 62 کشور جهان نیز همراستا با آمریکا تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند.
مقامات روسیه همواره اعلام کرده اند که اروپایی ها بیش از آمریکایی ها متضرر تحریم ها می شوند چرا که چندین برابر آمریکا با این کشور رابطه دارند ضمن اینکه اقتصاد روسیه توان ایستادگی در برابر تحریم ها را دارد.
تورم سالانه در روسیه هم اکنون کمتر از شش درصد است اما رشد اقتصادی این کشور چند سالی است که از دو درصد فراتر نرفته است و همین مساله اقتصاددانان این کشور را نگران کرده است.

نظرات بینندگان