arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

محسن هاشمی: در موضوع هواکش‌های خط ۷ مترو انتظار بیشتری داشتیم / امیدواریم نواقص بسرعت جبران شود / نمی‌خواهم جلسه را تلخ کنم، اما به شهردار تهران و معاون او توصیه جدی می‌کنم مسایل مترو را بصورت میدانی دنبال کنند / از احتمال رخ دادن حوادث و سوانح غفلت نکنید

محسن هاشمی در مراسم افتتاح ۳ ایستگاه هلال‌احمر، تربیت مدرس و میدان صنعت از خط ۷ مترو گفت: در موضوع هواکش ها در دو هواکش فعالیت شروع شده و هواکش های بخش جنوبی که مورد بهره برداری است، راه اندازی شده اما با توجه به ساخت داخل و کم هزینه بودن این بخش انتظارات بیشتری داشتیم و امیدواریم نواقص بسرعت جبران شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محسن هاشمی در مراسم افتتاح ۳ ایستگاه هلال‌احمر، تربیت مدرس و میدان صنعت از خط ۷ مترو گفت: به همکاران زحمتکش متروی تهران که مانند خانواده خود به آنها علاقه دارم بابت زحمات آنها در سال 1397، خدا قوت و خسته نباشید می گویم.

او افزود: پروژه مترو، بی تردید از راهبردی ترین پروژه ها در کشور بخصوص در شرایط فعلی است و اگر می خواهیم به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم مترو با قدرت ساخت داخل، ایجاد اشتغال وارزش افزوده کارامدترین عرصه اقتصاد مقاومتی است

به گفته هاشمی: اگر دنبال مقابله با تحریمها و تهدیدها هستیم، مترو با کاهش مصرف سوخت، بازدهی بالا و ایجاد امنیت و حمل ونقل پایدار برای ما بهترین پناهنگاه و کریدور است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر برای محیط زیست، سلامت جسم و روان مردم نگران هستیم، هیچ ابزاری نظیر مترو به کاهش آلایندگی هوا، ترافیک، استرس و سوانح کمک نمی کند و اگر به دنبال عدالت اجتماعی هستیم ، کدام بستری عدالت محور تر از مترو سراغ داریم که دسترسی و استفاده یکسان و برابر از خدمات شهری را محقق کند.

او افزود: این موضوعی نیست که البته الان مطرح باشد در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز این مساله ذکر شده که ایشان در دهه شصت وقتی با مخالفت دالواپسان وقت که مترو را کالایی لوکس می دانستند، مواجه شدند حتی به این فکر افتادند که مانند دانشگاه آزاد و حزب جمهوری اسلامی، با گرفتن مقداری پول از امام خمینی که جنبه نمادین داشت طلسم تعطیلی مترو را بشکنند که موفق شدند با حضور در جلسه هیات وزیران و رای کلیدی مهندس موسوی نخست وزیر وقت که شاید مقداری هم از رودربایستی آیت الله هاشمی بود، فعال کردن متروی تهران را مصوب کنند.

هاشمی ادامه داد: بنده در جلسه ای خدمت مقام معظم رهبری، مسایل و معضلات مترو را طرح کردم واز ایشان برای حل موانع تجهیز و راه اندازی مترو استمداد کردم و ریاست جمهوری به بنده گفتند که رهبری در این مورد به دولت توصیه داشته اند.

او تاکید کرد: البته متاسفانه باید بگویم انتظاراتی که مردم از شورای پنجم برای تسریع و تقویت مترو داشتند، محقق نشده است ومترو هم از جهت توجه مدیران ارشد شهرداری تهران و هم از نظر اختصاص منابع در اولویت نبوده است.

هاشمی افزود: سال گذشته بهره برداری از خط هفت به چهار دلیل متوقف شد: مساله اول هواکش ها و مسیر نجات و فرار بود، مساله دوم فعال نبودن سیستم سیگنالینگ، مساله سوم کمبود و قرضی بودن واگن و مساله چهارم عدم راه اندازی پست برق مستقل بود و بنابر گزارشهایی که به من داده اند، بخش عمده ای از این مسایل حل شده و باید موضوع هواکش های میان تونلی هم بصورت ویژه پیگیری شود.

هاشمی گفت: در موضوع هواکش ها در دو هواکش فعالیت شروع شده و هواکش های بخش جنوبی که مورد بهره برداری است، راه اندازی شده اما با توجه به ساخت داخل و کم هزینه بودن این بخش انتظارات بیشتری داشتیم و امیدواریم نواقص بسرعت جبران شود.

او افزود: خوشبختانه برای سیستم هوارسانی مترو، ما نیازی به دور زدن تحریم ها نداریم و این سیستم در داخل با هزینه کمی تولید می شود، ما تنها به اولویت دادن، پشتکار و دغدغه مدیران نیاز داریم که امیدوارم همانطور که ما و همکاران در زمان ساخت مترو در خطوط مختلف، گلوگاه های دشوار را به جهت کاهش ترافیک و تردد در تعطیلات عید به نتیجه می رساندیم در تعطیلات نوروزی خود را وقف مترو کنند و خطوط شش وهفت را بصورت واقعی کاملتر از زمانی که که از دوره گذشته تحویل گرفته شد، به بهره برداری برسانند.

هاشمی تصریح کرد: البته من نمی خواهم این جلسه را تلخ کنم اما به شهردار محترم تهران و معاون حمل ونقل توصیه جدی می کنم مسایل مترو را بصورت میدانی دنبال کنند و از احتمال رخ دادن حوادث وسوانح غفلت نکنند.

نظرات بینندگان