arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

هآرتص: آیا ایران اطلاعات نخست وزیر احتمالی آینده اسرائیل را در اختیار دارد؟ / این خطر، حتی از شلیک موشکهای غزه، هم بزرگتر است

روزنامه اسرائیلی هآرتص نوشت: در صورتی که ایران تلفن همراه رئیس ستاد مشترک سابق اسرائیل که اکنون نامزد انتخابات نخست وزیری است را هک کرده باشد، باید اینطور فرض شود که تمام اطلاعات موجود در این گوشی همراه، اکنون نزد ایران است. این یک تکانه بسیار بزرگ است...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هآرتص: آیا ایران اطلاعات نخست وزیر احتمالی آینده اسرائیل را در اختیار دارد؟ / این خطر، حتی از شلیک موشکهای غزه، هم بزرگتر است

القدس العربی در مطلبی به نقل از روزنامه اسرائیلی هآرتص به قلم عاموس هرئيل نوشت: حوادث سالهای اخیر-پرتاب موشکهایی از غزه و افشا شدن موضوع هک تلفن همراه نامزد انتخابات ریاست دولت اسرائیل، بنی گانتس – می تواند سرنوشت انتخابات را مشخص کند. اتفاق غافلگیر کننده ای که فلسطینی ها با پرتاب موشک بر منطقه دان ترتیب دادند، در حال حاضر در صدر عناوین رسانه های عبری قرار دارد. اما خبر مربوط به هک گوشی همراه نامزد نخست وزیری اسرائیل، تاثیرات بلند مدتی دارد، نه به این دلیل که نتانیاهو به آن نیاز دارد، بلکه از این جهت که این مساله می تواند حزب روسای ستاد مشترک را به جایگاهی برساند که در ابتدا انتظار آن را نداشتند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: طی دو سال اخیر، به دنبال انتخاب ترامپ بعنوان ریاست جمهوری آمریکا، استفاده از اصطلاح روسی«كومبرومات» افزایش یافته است؛ عبارتی مبنی بر وجود اطلاعات محکوم کننده ای که دستگاههای اطلاعاتی خارجی یا مخالف، می توانند در زمان درست برای اهداف خود از آنها استفاده کنند. هر شخصی اسراری دارد و عده ای به شکلی غیر محتاطانه بخش بزرگی از اطلاعات شخصی خود را در تلفنهای همراهشان نگاهداری می کنند. در سالهای اخیر، نظام سایبری در دولتهای زیادی توسعه یافته که ایران یکی از پیشتازان در این زمینه است. علاوه بر اینکه تلاشها برای سرقت اطلاعات از گوشی های شخصی نیز افزایش یافته است.

گانتس یک شخصیت عقلانی شناخته می شود که تا کنون هیچ یک از احزاب راست گرای اسرائیلی موفق به راه یافتن به پیکره عظیم خزانه اطلاعات وی نشده اند. تلاش برای چسباندن برچسب فساد اخلاق به او نیز با موفقیت همراه نبود. اما این بار، صحبت از داستان جدیدی است؛ در صورتی که ایران تلفن همراه رئیس ستاد مشترک سابق اسرائیل که اکنون نامزد انتخابات نخست وزیری است را هک کرده باشد، باید اینطور فرض شود که تمام اطلاعات موجود در این گوشی همراه، اکنون نزد ایران است.

این یک تکانه بسیار بزرگ است، به دو دلیل: اول انکه نشان دهنده رفتار غیر محتاطانه یک شخصیت امنیتی در اسرائیل است و دوم اینکه شاباک به گانتس در مورد هک تلفن همراهش هشدار داده بود و این به زمانی بر می گردد که گانتس حزب خود را تاسیس نموده و رسما اعلام نامزدی کرده بود. چند هفته بعد، با «یوجد مستقبل»، یئیر لبد و حزب مشترک متحد شده و به بالاترین رتبه در جریان نظرسنجی ها دست یافت.

به بیان دیگر، ایران اکنون اطلاعات شخصیِ کسی را در اختیار دارد که ممکن است نخست وزیر اسرائیل شود! به این ترتیب، ایران می تواند در آینده و در زمانی مناسب از این اطلاعات برای باجگیری از گانتس و اسرائیل استفاده کند و از این جهت است که این خطر را از شلیک موشکها از غزه، برای اسرائیل بزرگتر می دانیم.

نظرات بینندگان