arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

حمله توییتری رئیس جمهور ایالات متحده به غول فناوری / دونالد ترامپ، گوگل را جاسوس چینی ها و مدافع هیلاری کلینتون می داند!

دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور ایالات متحده، گوگل را متهم به  جاسوسی برای چین و حمایت از هیلاری کلینتون کرد. این نخستین باری نیست که ترامپ، غول فناوری آمریکا را مورد حمله توییتری قرار می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور ایالات متحده، گوگل را متهم به  جاسوسی برای چین و حمایت از هیلاری کلینتون  کرد. این نخستین باری نیست که ترامپ، غول فناوری آمریکا را مورد حمله توییتری قرار می دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد کینه دونالد ترامپ نسبت به برخی غولهای فناوری تمامی ندارد و هر چند وقت یکبار از آمازون تا گوگل را زیر فشار حملات سخت خود قرار می دهد. این بار نیز دونالد ترامپ در قالب توییتی از گوگل انتقاد کرد.  

رئيس جمهور ایالات متحده در توییتی نوشت: "گوگل به چین و ارتش این کشور کمک می کند، اما به ایالات متحده نه. این وحشتناک است.! خبر خوب این است که آنها به هیلاری کلینتون که دموکرات است کمک کردند و به ترامپ نه! چگونه این اتفاق افتاد؟"

ظاهرا این توییت ها بی ارتباط به جلسه اخیر ستاد مشترک ارتش و کممیته خدمات مسلح سنا نیست. در این جلسه برخی از اعضا، گوگل را متهم کردند که به جای کمک به ارتش ایالات متحده به نفع نظامیان چینی فعالیت کرده است. درواقع دولت ایالات متحده گوگل را از این منظر مقصر می داند که در شرایطی که قرارداد هوش مصنوعی خود با پنتاگون را نقض کرده است، اما با چینی ها برای پروژه هایی پیچیده همکاری می کند.

حمله توییتری رئیس جمهور ایالات متحده به غول فناوری / دونالد ترامپ، گوگل را جاسوس چینی ها و مدافع هیلاری کلینتون می داند!

نگاهی به توییت رئیس جمهور ایالات متحده نیز نشان می دهد که او گوگل را همکار چینی ها می داند. اما در عمل گوگل فعالیت های محدودی در کشور چین دارد و پس از کشمکش و جنجالها در مورد سانسور و نگرانی های حقوق بشری، به مرور گوگل از پروژه های چینی فاصله گرفته است. اما همچنان وضعیت موتور جستجوگر چین که قرار بود با همکاری گوگل برای چین طراحی شود نامشخص است.

در طول سال گذشته نیز ترامپ گوکل را متهم کرد که سخنرانی های اوباما را در صفحه اول موتور جستجوی خود منتشر می کند، در حالی که سخنان ترامپ را به صفحات عقب تر ارسال می کند. از سوی دیگر او مدعی شده بود گوگل به نفع دموکرات ها کار می کند و نسبت به جمهوریخواهان دشمنی دارد. 

به طور کلی، بسیاری از شرکت های فناوری طی 2 سال اخیر با اتهاماتی مثل نقض حقوق کاربران، سوء استفاده از اطلاعات کاربران و... رو به رو شده اند، که گوگل و فیس بوک از شاخص ترین شرکت های مورد اتهام هستند.

 

 

 

نظرات بینندگان