arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

حماس: روابط با سوریه درحال بررسی است / عادی‌سازی روابط با اسرائیل خیانت به فلسطین است

عضو روابط بین الملل در جنبش حماس از مکانیزم‌های جدیدی برای مقابله با عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی خبر داد. او گهمچنین درباره روابط با سوریه فت: ما طرف هیچ‌گونه اختلافی در منطقه نیستیم و از هیچ طرفی به ضرر طرف دیگر جانبداری نمی‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو روابط بین الملل در جنبش حماس از مکانیزم‌های جدیدی برای مقابله با عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی خبر داد.

به گزارش ایسنا، باسم نعیم، عضو دفتر روابط بین الملل در جنبش حماس در گفتگویی با "مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین" گفت: همگان خطرات عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و شتاب رهبران عربی برای برقراری روابط با این رژیم و کنار گذاشتن مسأله فلسطین را درک می‌کنند. حماس دیدارها و تماس‌های مداومی برای مقابله با عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی برقرار کرده است. ما با عادی‌سازی روابط مخالفیم. رژیم نژادپرست اسرائیل به مقدسات توهین می‌کند و مرتکب جنایت‌هایی علیه مردم ما می‌شود. این عادی‌سازی روابط جنایت و خیانتی علیه مسأله فلسطین است.

وی از دیدارهایی با رهبران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای بررسی موضوع عادی‌سازی روابط و هشدار نسبت به خطراتش پرده برداشت و گفت: ما با توجیه برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفیم. برخی از آن‌ها بهانه‌هایی را مطرح می‌کنند که از جمله آن تلاش برای ایجاد راه خروجی از بحران فلسطین و توقف مذاکره بعد از اعلام معامله قرن و مخالفت طرف فلسطینی با دیدار با آمریکایی‌هاست. برخی نیز این مسأله را با تهدیداتی که منطقه از جانب ایران با آن مواجه است، توجیه می‌کنند.

نعیم از تشکیل کمیته مقدماتی از سوی هیأت‌های محلی و گروه‌های ملی فلسطین برای هماهنگی تلاش‌های ملی علیه عادی سازی روابط با اشغالگران خبر داد.

او درباره تروریستی خواندن حماس از سوی اتحادیه اروپا گفت: ما با رهبران اروپایی برای تغییر این موضع در ارتباط هستیم.

وی درباره هیأت‌های بین المللی و اروپایی که در دوره اخیر وارد نوار غزه شده‌اند، گفت: ما در جریان دیدارهایمان با این هیأت‌ها درباره اوضاع انسانی نوار غزه و امکان رسیدن به آتش‌بس یا راهکار صحبت می‌کنیم.

باسم نعیم درباره روابط با سوریه و افتتاح دفتر این کشور در غزه گفت: این مسأله مثل سایر پرونده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. سوریه کشوری بزرگ و اصیل و محوری در منطقه است. اگر مردم سوریه با روشی برای اداره کشورشان موافقت کنند حضور ما در این کشور ضروری و مهم خواهد بود. ما طرف هیچ‌گونه اختلافی در منطقه نیستیم و از هیچ طرفی به ضرر طرف دیگر جانبداری نمی‌کنیم.

نظرات بینندگان