arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

چین: از ۲۰۱۴، سیزده هزار «تروریست» در سین‌کیانگ بازداشت شده‌اند

بر اساس گزارش جدید پکن، مقامات چین نزدیک به ۱۳ هزار تروریست را در منطقه سین‌کیانگ از سال ۲۰۱۴ بازداشت کرده‌اند. براساس گزارش مقامات چینی، تنها گروه کوچکی از این افراد با مجازات سنگین مواجه شده‌اند. این افراد شامل رهبران گروه‌های «تروریستی» بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس گزارش جدید پکن، مقامات چین نزدیک به ۱۳ هزار تروریست را در منطقه سین‌کیانگ از سال ۲۰۱۴ بازداشت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین با فشار بین‌المللی به دلیل تاسیس بازداشتگاه‌هایی به بهانه آموزش روبه‌رو است. در حال حاضر بیش از یک میلیون اقلیت اویغور و دیگر مسلمانان در این کمپ‌ها حضور دارند.

پکن اعلام کرده است: این موسسات به عنوان تدابیری برای جلوگیری از تهدیدات افراط‌گرایی انجام گرفته است.

بر اساس گزارش جدید پکن، از سال ۲۰۱۴ ، سین‌کیانگ ۱۵۸۸ باند «تروریستی» و خشونت‌آمیز را از بین برده و ۱۲ هزار و ۹۹۵ «تروریست» را بازداشت و ۲۰۵۲ مواد منفجره را ضبط کرده و ۳۰ هزار و ۶۴۵ نفر را به خاطر ۴۸۵۸ مورد فعالیت مذهبی غیرقانونی مورد مجازات قرار داده و ۳۴۵ هزار و ۲۲۹ وسایل مذهبی غیرقانونی را مصادره کرده است.

براساس گزارش مقامات چینی، تنها گروه کوچکی از این افراد با مجازات سنگین مواجه شده‌اند. این افراد شامل رهبران گروه‌های «تروریستی» بودند.

گروه کنگره جهانی اویغور، یکی از اصلی‌ترین گروه‌های ممنوع الفعالیت و تبعیدی، در بیانیه‌ای در واکنش به این گزارش اخیر اعلام کرد: تدابیر ضد تروریسم یک بهانه سیاسی برای سرکوب اویغورهاست.

براساس این گزارش، سین‌کیانگ با چالش بزرگی از سال ۲۰۰۱ پس از حملات ۱۱ سپتامبر در آمریکا مواجه شده است. فعالیت‌های افراط‌گرایانه ترکستان شرقی افزایش یافته است.

نظرات بینندگان