arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

مخالفت رئیس مجلس انگلیس با رای گیری مجدد برای برگزیت

جان برکو رئیس مجلس عوام انگلیس روز دوشنبه در اظهارنظری جنجالی تصریح کرد که با رأی گیری مجدد پارلمان برای طرح قبلی دولت «ترزا می» درباره نحوه خروج این کشور از اتحادیه اروپا که تاکنون دوبار رد شده، مخالف است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مخالفت رئیس مجلس انگلیس با رای گیری مجدد برای برگزیتوی افزود که قوانین این کشور اجازه نمی‌دهد تا طرح قبلی دولت دوباره به رأی گذاشته شود. این اظهارات در حالی مطرح شد که نخست‌وزیر انگلیس پس از تحمل دوشکست سنگین در پارلمان قصد دارد تا پیش از برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه، طرح موردنظر دولت درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا را دوباره به رأی بگذارد.
وی از صبح امروز مشغول رایزنی با احزاب مخالف سیاسی بوده تا نظر مساعد آن‌ها را بر سر طرح دولت جلب کند. جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که طرح دولت فردا یا نهایتاً پس‌فردا دوباره به رأی گذاشته خواهد شد.
بااین‌حال رئیس مجلس عوام انگلیس ضمن اشاره به یک قانون 400 سال پیش اظهار کرد که رأی‌گیری درباره طرح قبلی، 'اقدام مناسبی' نبوده و مشروط به انجام تغییرات قابل‌توجه خواهد بود.
پارلمان انگلیس دو ماه پیش با طرح موردنظر دولت درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا با اختلاف 230 رأی مخالفت کرد. بعدازآنکه ترزا می موفق شد تا امتیازهای بیشتری را از اتحادیه اروپا برای رفع نگرانی پارلمان کشورش کسب کند، اما این تغییرات هم نمره قبولی از پارلمان نگرفت و هفته گذشته برای دومین بار با اخلاف 149 رأی رد شد.
پارلمان انگلیس متعاقباً به طرحی رأی داد که برگزیت تا روشن شدن نحوه خروج این کشور از اتحادیه اروپا به تعویق بیفتد. «می» قصد داشت تا به این بهانه طرح هفته گذشته خود را دوباره به رأی بگذارد. بااین‌حال اظهارنظر امروز رئیس مجلس عوام در کنار طرح تعویق برگزیت آینده برگزیت را بیش‌ازپیش دچار ابهام کرده است. 
این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که هواداران برگزیت از روز شنبه گذشته در اعتراض به روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، دست به تظاهراتی زدند که از شمال شرق این کشور آغاز و 29 مارس، روزی که مهلت دوساله برگزیت به پایان می‌رسد در مقابل پارلمان ختم می‌شود. معترضین که با حمل پرچم انگلیس و شعارها نوشته‌هایی در حمایت از خروج این کشور از اتحادیه اروپا راهپیمایی می‌کنند قصد دارد تا در مقابل پارلمان دست به تظاهرات اعتراضی بزنند.

نظرات بینندگان