arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

دولت فرانسه تظاهرات در برخی مناطق را ممنوع اعلام کرد

دولت فرانسه روز دوشنبه برگزاری هرگونه تظاهرات و تجمع در برخی مناطق حساس شهر پاریس را بطور کامل رسما ممنوع اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانسه تظاهرات جلیقه زردها را در برخی مناطق ممنوع می‌کنددر پی به خشونت کشیده شدن تظاهرات روز شنبه جلیقه زردها در پایتخت و تخریب چندین مکان در پاریس، «ادوارد فیلیپه» نخست وزیر فرانسه خبر داد که به دنبال معرفی رئیس پلیس جدیدی برای پایتخت است.

بر اساس این گزارش، «میشل دلپویچ» رئیس پلیس فرانسه که از آوریل ۲۰۱۷ در این سمت است در پی ویرانگری‌هایی که تظاهرات روز شنبه جلیقه زردها بر جای گذاشت از سمت خود برکنار خواهد شد و «دیدیر لالمنت» از دو روز دیگر جایگزین وی می‌شود.

از سوی دیگر یک مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود گفت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به دنبال اعلام ممنوعیت تظاهرات جلیقه زردها در اطراف کاخ الیزه است.

 پلیس فرانسه شنبه‌شب گزارش داد که «۱۵۱ نفر از معترضان فرانسوی که روز دوشنبه در تظاهرات پاریس شرکت کرده بودند»، بازداشت شدند.

به دنبال گزارش‌های بی‌شمار از خشونت‌ها علیه معترضان، سازمان ملل متحد اخیرا از دولت فرانسه خواسته است در زمینه خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان در تظاهرات‌های جلیقه‌زردها تحقیق و تفحص کند. 

از اواسط نوامبر هزاران نفر از مخالفان دولت  ماکرون تظاهرات کرده‌اند. این تظاهرات‌ها نخست مسالمت‌آمیز بودند اما با دخالت پلیس درگیری‌های خیابانی را به دنبال داشته است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان