arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

محور چمن بید خراسان شمالی به جنگل گلستان بسته شد

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: با توجه به وقوع سیل در حوزه استحفاظی استان گلستان هم اینک محور چمن بید به جنگل گلستان بسته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محور چمن بید خراسان شمالی به جنگل گلستان بسته شدسرهنگ علیرضا حسین زاده دوشنبه شب در گفت و با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این راستا از رانندگان خواسته می شود به جای تردد در این محور از مسیر جایگزین واقع در محور گرمه به جاجرم استفاده کنند.
وی افزود: هم اینک در گردنه اسدلی محور بجنورد به اسفراین نیز برف در حال باریدن است و این وضعیت جاده را بشدت لغزنده کرده است.
سرهنگ حسین زاده گفت: همچنین مه غلیظی محور گردنه بدرانلو و راز را فراگرفته است که باعث کاهش دید رانندگان شده است.
وی افزود: در مابقی محورهای استان و گردنه ها نیز باران در حال باریدن و سطح جاده لغزنده است اما، تردد در آنها روان است.
سرهنگ حسین زاده یادآور شد: در 24 ساعت گذشته تا الان هفت مورد تصادف در محورهای استان به وقوع پیوسته که منجر به مجروح شدن هفت نفر شده است.
وی بیشترین علت این تصادفات را تجاوز به چپ و رعایت نکردن سرعت مطمئنه اعلام کرد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی استان خواست با توجه به پیش بینی کاهش محسوس دما حتما تجهیزات ایمنی و گرمایشی را در هنگام مسافرت و سفر به همراه داشته باشند و رعایت سرعت مطمئنه را مدنظر قرار دهند.
به گزارش ایرنا؛ بر اساس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی دمای هوای استان در آغاز تعطیلات نوروز بویژه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش محسوس می یابد.
بر این اساس سامانه بارشی فعالی که از یکشنبه شب در استان آغاز شده تا چهارشنبه شب استان را تحت تاثیر قرار می دهد که سبب وزش باد شدید بعضی ساعات باد بسیار شدید و رگبار باران توام با رعدوبرق و در پاره ای نقاط با احتمال تگرگ و بتدریج بارش باران خواهد شد. 
اوج فعالیت این سامانه تا سه شنبه صبح می باشد که با توجه به رگباری بودن بارش آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود.
از امشب تا چهارشنبه نیز با توجه به کاهش محسوس دما در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و مه، لغزندگی جاده ها و کاهش دید پیش بینی می شود.
در این راستا کاهش محسوس 16-14 درجه سلسیوس دما تا صبح پنج شنبه بویژه در ساعات روز پیش بینی می شود.
بر این اساس به ارگان ها و ادارات ذیربط توصیه می شود تمهیدات لازم برای جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی به عمل آید و به مسافران نیز توصیه می شود با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند تا مشکلی را در طول سفر نداشته باشند.
استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع شده است که مسیرهای ارتباطی این استان در ایام تعطیلات نوروز پر تردد است.

نظرات بینندگان