arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

نیویورک تایمز: ترامپ قبل از ریاست جمهوری از دویچه بانک ۲ میلیارد دلار وام گرفته بود / او برای گرفتن وام، در مورد میزان ثروت خود اغراق می‌کرد

تارنمای روزنامه لیبرال 'نیویورک تایمز' در گزارشی افشا کرد: 'دونالد ترامپ' پیش از آنکه به ریاست جمهوری آمریکا منصوب شود، در مدت ۲۰ سال بیش از ۲ میلیارد دلار وام از دویچه بانک آلمان گرفته بود. دویچه بانک از جمله بانک‌های بزرگ غربی است که بعد از ورشکستگی قمارخانه‌ها و شرکت‌های ترامپ در دهه ۹۰ میلادی به وی وام می‌داد، این بانک در سال‌های اخیر حدود ۳۰۰ میلیون دلار وام به ترامپ داده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای روزنامه لیبرال 'نیویورک تایمز' در گزارشی افشا کرد: 'دونالد ترامپ' پیش از آنکه به ریاست جمهوری آمریکا منصوب شود، در مدت ۲۰ سال بیش از ۲ میلیارد دلار وام از دویچه بانک آلمان گرفته بود.

به گزارش ایرنا، در این گزارش که روز گذشته (دوشنبه) و پس از مصاحبه با بیش از ۲۰ مدیر اجرایی و اعضای هیئت مدیره سابق و کنونی دویچه بانک آلمان انتشار یافته، در مورد اینکه چگونه ترامپ توانسته بود به رغم ورشکستگی‌ها و اعتبار نه چندان مناسبی که در بین وام دهندگان داشت، برای دو دهه به وام گرفتن از این بانک ادامه دهد، آمده است: ترامپ در برخی موارد برای اخذ این وام ها، در مورد میزان ثروت خود اغراق می‌کرد و یا با وعده تعطیلات در باشگاه 'مارالاگوی' خود در فلوریدا، بانکداران مربوطه را راضی می‌کرد.

به نوشته نیویورک تایمز، ترامپ سال‌ها از این وام‌ها برای ساختن آسمانخراش‌ها و دیگر املاک شخصی خود استفاده می‌کرد و برای دویچه بانک نیز ارتباط با این تاجر آمریکایی به منزله کلیدی برای ساخت تجارت سرمایه گذاری بانکی اش بود.

به نوشته تارنمای آمریکایی 'سی ان بی سی'، گزارش نیویورک تایمز پس از آن منتشر می‌شود که دویچه بانک و کامرزبانک، از بزرگترین بانک‌های آلمان، روز یکشنبه آغاز گفت: وگو‌های رسمی خود برای ادغام را تایید کردند.

به نوشته این تارنما، رابطه ترامپ با دویچه بانک موضوع تحقیق و بررسی دفتر دادستان کل نیویورک و کمیته‌های دمکرات اطلاعات و خدمات مالی کنگره آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، دویچه بانک از جمله بانک‌های بزرگ غربی است که بعد از ورشکستگی قمارخانه‌ها و شرکت‌های ترامپ در دهه ۹۰ میلادی به وی وام می‌داد، این بانک در سال‌های اخیر حدود ۳۰۰ میلیون دلار وام به ترامپ داده بود.

نمایندگان دمکرات در ماه می ۲۰۱۷ خواستار کسب اطلاعاتی در مورد روابط موجود میان خانواده ترامپ و دویچه بانک شده بودند، اما این بانک در پاسخ گفته بود به دلیل خصوصی بودن این اطلاعات، با کنگره همکاری نمی‌کند.

دویچه بانک شرکت خدمات مالی و بانکداری آلمانی و چندملیتی است که شعبه مرکزی آن در شهر فرانکفورت قرار دارد.

این بانک با بیش از ۹۸ هزار کارمند در اروپا، آمریکا و آسیا فعالیت می‌کند.

نظرات بینندگان