arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

تجمع آلاینده‌های جوی بدلیل انفجار احتمالی مواد محترقه

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از تجمع آلاینده‌ها به دلیل تردد خودروها و احتمال انفجار مواد محترقه در مراسم سه شنبه شب آخر سال خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از تجمع آلاینده‌ها به دلیل تردد خودروها و احتمال انفجار مواد محترقه در مراسم سه شنبه شب آخر سال خبر داد.

حسین شهبازی در این باره اظهار کرد: نتایج حاصل از پیش بینی وضعیت هواشناسی در ایستگاه مهرآباد نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در روز جاری (سه شنبه) نسبت به روز گذشته است. که همراه با افزایش تردد خودروها و احتمال انفجار مواد محترقه در مراسم سه شنبه شب آخر سال، شرایط لازم برای تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند وزش باد در برخی ساعات پراکندگی موقتی آلاینده‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: این شرایط جوی تا صبحگاه روز چهارشنبه (۲۹ اسفندماه) کمابیش ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود. به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی از بعدازظهر روز چهارشنبه (۲۹ اسفند)، بر میزان ابرناکی و سرعت باد افزوده خواهد شد و برای برخی ساعات بارندگی و وزش باد (با بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه) پیش بینی می‌شود که سبب کاهش نسبی غلظت آلاینده‌های تجمع یافته و به تبع آن بهبود کیفیت هوای پایتخت خواهد شد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اضافه کرد: همچنین دما از بعدازظهر روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.

شهبازی در پایان به کیفیت هوای تهران اشاره کرد و گفت: میانگین کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ و پاک بود؛ همچنین این شاخص هم اکنون ۶۹ و هوا سالم است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان