arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

واکنش مناسب والدین به عیدی کودکان چیست؟

عیدی کودکان در ایام عید نوروز به دو بخش اصلی تقسیم می شود. عیدی هایی که کودکان از والدین خود می گیرند و عیدی های اقوام و آشنایان به کودکان.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عیدی کودکان در ایام عید نوروز به دو بخش اصلی تقسیم می شود. عیدی هایی که کودکان از والدین خود می گیرند و عیدی های اقوام و آشنایان به کودکان.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، کودکان معمولا برای دریافت عیدی از والدین خود به شدت ذوق و شوق دارند و دوست دارند هر چه سریعتر عیدی های خود را دریافت کنند. اما فارغ از هدایای مختلف، بسیاری از افراد به کودکان وجوه نقد عیدی می دهند و بچه ها هم دوست دارند این وجوه را خودشان نگهداری کنند.

یکی از اشتباهات رایج والدین در ایام عید این است که به کودک اصرار بیش از حد می کنند تا پول هایشان را در اختیار آنان بگذارند. درواقع کودکان اغلب روی عیدی های خود حس مالکیت دارند و تمایلی به بخشش پول خود ندارند. بر همین اساس است که بهتر است والدین این رفتار را با کودک انجام ندهند و می توانند به عنوان یک روش جایگزین، استفاده از قلک را پیشنهاد دهند.

افزون بر این می توانید برای کودک حساب پس اندازی باز کنید و پس از عید وجوه نقدی را به حساب کودک واریز کنید. یک روش جایگزین دیگر برای مدیرت پول های کودک خرید سکه یا طلا برای کودک با سلیقه خود او است.

اگر کودک از مدت ها قبل از شما یک کنسول بازی، اسباب بازی یا لوازم التحریر خاصی می خواسته می توانید به او بگویید با کمک عیدی های خودش می توان این موارد را تهیه کرد.

از مهم ترین نکات در مورد پول عیدی های کودک عدم فشار والدین بر کودک است. به هر حال والدین باید به حریم خصوصی کودک احترام گذاشته و درک کنند این پول متعلق به خود او است. در عین حال والدین باید به شکل تلویحی مدیریت پول را به کودکان آموزش داده و اجازه ندهند فرزندشان پول های خود را در مسیری اشتباه هزینه کند.

نظرات بینندگان