arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷

واکنش ونزوئلا به تهدید ترامپ و رئیس جمهور برزیل: این اظهارات خطرناک را قویا رد می‌کنیم / به پایبندی خود به قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهیم

وزارت خارجه ونزوئلا به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه «روی میز بودن همه گزینه‌ها» واکنش نشان داد و اعلام کرد که دولت ونزوئلا این اظهارات خطرناک را قویا رد می‌کند. در این بیانیه آمده است: «دولت ونزوئلا به منظور اطمینان یافتن از ایجاد یک منطقه صلح در آمریکای لاتین و دریای کارائیب، به پایبندی خود به قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه ونزوئلا به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه «روی میز بودن همه گزینه‌ها» واکنش نشان داد و اعلام کرد که دولت ونزوئلا این اظهارات خطرناک را قویا رد می‌کند.

به گزارش فارس، اظهارات تهدیدآمیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ونزوئلا در دیدارش با «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل در کاخ سفید واکنس وزارت خارجه ونزوئلا را به دنبال داشته است.

«ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل سه شنبه شب به وقت واشنگتن، در کاخ سفید با دونالد ترامپ همتای آمریکایی دیدار کرد؛ دیداری که مسائلی از قبیل ونزوئلا و عضویت برزیل در ناتو در آن مطرح شده است.

ترامپ در بخشی از این دیدار با تکرار مواضع مداخله‌جویانه آمریکا درباره ونزوئلا و اعلام حمایت مجدد از رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور آمریکای لاتین، دولت «نیکلاس مادورو» را به گزینه نظامی تهدید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره احتمال مداخله نظامی این کشور در ونزوئلا گفت: «همه گزینه‌ها روی میز است».

بولسونارو رئیس‌جمهور برزیل هم که مواضع دولتش در قبال ونزوئلا همسو با مواضع آمریکایی‌ها بوده است، در دیدار با ترامپ بر لزوم ادامه حمایت‌ها از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا تاکید کرد.

وزارت خارجه ونزوئلا در واکنش به اظهارات روسای جمهوری آمریکا و برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت ونزوئلا اظهارات خطرناک دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور برزیل را قویا رد می‌کند».

در این بیانیه آمده است: «دولت ونزوئلا به منظور اطمینان یافتن از ایجاد یک منطقه صلح در آمریکای لاتین و دریای کارائیب، به پایبندی خود به قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد».

سوم بهمن ماه بود که خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا خود را به عنوان رئیس جمهوی موقت این کشور معرفی کرد و به فاصله کمتر از نیم ساعت رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای او را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.

به دنبال این اقدام غیرقانونی و مداخله‌جویانه آمریکا درباره ونزوئلا، تعدادی دیگر از متحدان واشنگتن هم رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت شناخته‌اند.

از آن زمان، دولت آمریکا با انواع اقدامات سیاسی و اقتصادی، در حال فشار بر حامیان دولت قانونی ونزوئلا است و تحریم‌هایی هم علیه این دولت و حامیان خارجی آن اعمال کرده است.

نظرات بینندگان