arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷

مراقب اعتیاد نوروزی باشید!

 افزایش وابستگی به شبکه های اجتماعی در تعطیلات موضوعی نسبتا رایج است. اما گاهی این وابستگی در حد اعتیاد نوروزی پیش می رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 افزایش وابستگی به شبکه های اجتماعی در تعطیلات موضوعی نسبتا رایج است. اما گاهی این وابستگی در حد اعتیاد نوروزی پیش می رود.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، هر سال تعداد افرادی که به شبکه های اجتماعی وابستگی دارند افزایش می یابد و به همین ترتیب وضعیت این افراد در روزهای تعطیل مثل ایام نوروز تشدید می شود.

وابستگی شدید به موبایل، تبلت، شبکه های اجتماعی و... در ایام عید نوروز موضوعی است که به ظاهر عادی به نظر می رسد اما بسیار خطرناک است. درواقع این موضوع پس از تعطیلات عواقبی منفی خواهد داشت که روی کار، زندگی و تحصیل افراد سایه می اندازد.

بر اساس همین مسائل است که بهتر است در تعطیلات نوروزی حتی اگر در خانه هستید و کار خاصی ندارید سعی کنید وابستگی خود به شبکه های اجتماعی را کاهش دهید. درست است که در تعطیلات نوروز شبکه های اجتماعی پر می شود از عکس سفره های هفت سین و سفرهای شمال و... اما قرار نیست شما عکس سفر و ویدئوهای لایو همه کاربران را یک تنه رصد کنید. بهتر است در روزهای نوروز کارهایی مثل کتابخوانی، پیاده روی، ورزش و معاشرت با خانواده را جایگزین این اعتیاد نوروزی کنید.

مراقب اعتیاد نوروزی باشید!

وابستگی به شبکه های اجتماعی باعث می شود بعد از تعطیلات هم ناخواسته و ناهشیارانه مرتب سراغ گوشی خود رفته و حتی در محیط کار، تحصیل و... نیز با مشکلاتی رو به رو شوید.

در کنار این ها وقتی در ایام نوروز مرتب مشغول موبایل خود باشید از خانه و خانواده هم دور می شوید و حتی باعث می شوید آن ها نیز از تعطیلات لذت نبرند.

 

نظرات بینندگان