arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۱ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۸

ترامپ: زمان آن رسیده که حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت بشناسیم / نتانیاهو: در دوره ای که ایران از خاک سوریه می خواهد اسرائیل را نابود کند، حاکمیت ما بر جولان را به رسمیت می شناسد؛ سپاس

ترامپ در توئیتر نوشت: «بعد از ۵۲ سال، وقت آن است که ایالات متحده به طور کامل حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را که حائز اهمیت رهبردی و امنیتی برای اسرائیل و ثبات منطقه‌ای است، به رسمیت بشناسد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چراغ سبز ترامپ به اسرائیل برای ادعای حاکمیت بر جولان اشغالی

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، پنجشنبه اول فروردین در توییتر خود نوشت، «پس از ۵۲ سال زمان آن رسیده است که ایالات متحده حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های گولان را به طور کامل به رسمیت بشناسد».

به گزارش «انتخاب»؛ ترامپ ارتفاعات جولان را دارای «اهمیت راهبردی و امنیتی برای اسرائیل»و نیز برای «ثبات منطقه» توصیف کرد.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در واکنشی سریع، در حالی که پای ایران را نیز به میان کشید، در توییتی نوشت، «در دوره‌ای که ایران می‌خواهد از خاک سوریه به عنوان محلی برای نابودی اسرائیل استفاده کند، رییس جمهوری ترامپ حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت می‌شناسد؛ سپاس رییس جمهوری ترامپ».

لازم به ذکر است که قطعنامه ۲۴۲ شورای امنیت که بعد از جنگ ۵۲ سال پیش میان اسرائیل و کشورهای عربی صادر شد، جولان را منطقه اشغالی می‌نامد و اسرائیل را به استرداد این مناطق فرا خوانده است.

نظرات بینندگان