arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۱ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۸

اتفاقی مهم در آمریکا / کاندیداهای دموکرات AIPAC را بایکوت کردند

برخی از نامزد‌های دموکرات‌ انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از جمله برنی سندرز و الیزابت وارن اعلام کردند در نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (آیپک) که هفته آینده در واشنگتن برگزار می‌شود، شرکت نمی‌کنند. سناتور «بتو اورورکه» از دیگر نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری و «استارباکس هوارد شولتز» از نامزدهای مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا نیز از جمله کسانی هستند که اعلام کردند در نشست آیپک شرکت نخواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی نامزد‌های دموکرات‌ انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کردند در نشست هفته آینده لابی اسرائیلی آیپک شرکت نمی‌کنند.

به گزارش جروزالم پست، برخی از نامزد‌های دموکرات‌ انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از جمله برنی سندرز و الیزابت وارن اعلام کردند در نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (آیپک) که هفته آینده در واشنگتن برگزار می‌شود، شرکت نمی‌کنند.

بنابر گزارش پایگاه جروزالم پست، تحریم نشست آیپک از سوی نامزدهای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا پس از آن اعلام می‌شود که سازمان «مووآن دات‌اُرگ» به نامزدهای دموکرات توصیه کرده بود در نشست هفته آینده آیپک شرکت نکند زیرا آیپک نقش اساسی در خارج‌کردن توافق هسته‌ای ایران (برجام) از مسیر اصلی خود (خروج آمریکا از برجام) داشت و همچنین اعضای این گروه موضعی اسلام‌ستیزانه دارند.

مووآن دات‌اُرگ سازمانی سیاسی در آمریکا است که برای اصلاحات سیاسی و اجتماعی تلاش می‌کند. این سازمان در ۱۹۹۸ تأسیس شد و هم‌اکنون میلیون‌ها عضو دارد. به گفته این سازمان، عدم شرکت نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشست آیپک، چهره‌ای پیشرو و مترقی از آنها به جامعه ارائه می‌دهد.

سناتور «بتو اورورکه» از دیگر نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری و «استارباکس هوارد شولتز» از نامزدهای مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا نیز از جمله کسانی هستند که اعلام کردند در نشست آیپک شرکت نخواهند کرد.

جروزالم پست اما در ادامه می‌نویسد: «این واقعیت که دموکرات‌ها در نشست آیپک شرکت نمی‌کنند این امکان را در اختیار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قرار می‌دهد تا بر روابط خود با اسرائیل تأکید بیشتری کند».

نظرات بینندگان