arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۸

هشدارهای پلیس برای مسافران فرودگاه در ایام نوروز

مدیر کل آموزش همگانی نیروی انتظامی در توصیه به مسافران فرودگاه در ایام نوروز هشدار داد بلیت ، گذرنامه و سایر مدارک شناسایی خود را به افراد ناشناس و غیر مسئول تحویل ندهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هشدارهای پلیس برای مسافران فرودگاه در ایام نوروزاحمد کاهه عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: برای تردد در مسیر فرودگاه تا محل اقامت از وسایل نقلیه مطمئن استفاده کنید. در صورت مشاهده هر حرکت مشکوک در فرودگاه یا حین پرواز مورد را به مقامات مسئول گزارش دهید. 
وی ادامه داد: در طول سفر از نشان دادن محتویات کیف بویژه وجه نقد، زیور آلات و سایر اشیاء قیمتی به افراد ناشناس جدا خودداری کنید. از همراه داشتن اشیاء ممنوعه با خود در مسافرتهای هوایی خودداری کنید. 
کاهه اضافه کرد: هیچ شی و وسیله ای را حتی برای زمان کوتاه از کسی که او را نمی شناسید به امانت نپذیرید یا امانت ندهید. از نشان دادن یا تحویل دادن اسناد و مدارک شناسایی خود به افراد ناشناس خودداری کنید. 
مدیرکل آموزش همگانی نیروی انتظامی گفت: چنانچه هر فردی تحت عنوان مامور در خارج از گیشه های تعیین شده به شما مراجعه کرد از او کارت شناسایی بخواهید. .از پذیرفتن هرگونه مواد آشامیدنی ، آرایشی، عطریات، و اسپریهای خوشبو کننده از افراد ناشناس جدا بپرهیزید. 
کاهه ادامه داد: اهداف ، انگیزه و مدت اقامت خود را برای افراد ناشناس و بیگانه بازگو نکنید. به تاریخ و زمان دقیق پرواز خود مطابق مندرجات بلیط دقت کنید. از ترددهای بی مورد وغیر ضروری در طول پرواز پرهیز کنید. 
وی تاکید کرد: به توصیه و هشدارهای پلیس هواپیما ، مهمانداران و دیگر افراد مسئول در فرودگاه و داخل هواپیما توجه کنید. پول و اشیاء قیمتی خود را در جای مطمئنی نگهداری کنید و همواره مراقب جیب خود باشید. 
کاهه افزود: سعی کنید وظایف پلیس را در فرودگاه ها به دقت مطالعه کنید. بازدید و بازرسی وسایل مسافران در فرودگاه برای ارتقاء ضریب امنیتی و تامین سلامتی مسافران است. هنگام مسافرت از بازگو کردن اخبار و اطلاعات مسافرتی خود به افراد ناشناس خودداری کنید. 
وی افزود: در محل های پرجمعیت از پول، اشیاء ارزشمند و کیف خود مراقبت کنید.پذیرش ، نگهداری و حمل بار دیگران مسئولیت آور است از انجام آن خودداری کنید. از همراه آوردن وسایل ممنوعه در مسافرت ها خودداری تا از اتلاف وقت جلوگیری شود. 
کاهه ادامه داد: در طول سفر از نشان دادن محتویات کیف، زیور آلات، وجه نقد و وسایل قیمتی به افراد ناشناس خودداری کنید، مسافران سالخوره و افراد مسن در صورت نیاز به کمک و بروز مشکلات به مامورین پلیس فرودگاه یا کارکنان مسئول داخل هواپیما و مهمانداران مراجعه کنید
مدیرکل آموزش همگانی نیروی انتظامی گفت: از پذیرش مواد خوراکی، آشامیدنی، عطریات و اسپری خوشبوکننده از افراد ناشناس جدا خودداری کنید. در صورت پیدا کردن اموال و اثاثیه در سالن ها و هواپیما، وسایل مربوطه را به پلیس فرودگاه یا مهماندار هواپیما تحویل دهید.
وی با بیان اینکه هرگونه موارد مشکوک را به پلیس گزارش دهید، گفت: از پذیرش بسته های مشکوک ودر بسته جدا پرهیز نمایید و در صورت مشاهده، نزدیکترین مامور پلیس آگاه سازید.

نظرات بینندگان