arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۸

دبیرکل هلال احمر: 6200 نفر از هموطنان سیلزده اسکان داده شدند

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه با تمام توان درحال امدادرسانی به سیلزدگان هستیم، گفت: تاکنون 6200 نفر از سیلزدگان دو استان گلستان و مازندران اسکان اضطراری یافتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل هلال احمر: 6200 نفر از هموطنان سیلزده اسکان داده شدنددکتر 'محمودرضا پیروی' جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان وقوع سیل در دو استان گلستان و مازندران، تاکنون همه نیروهای هلال احمر کشور اقدام به خدمات رسانی کرده اند و هم اکنون 5 فروند بالگرد در منطقه خدمات را به روستاهایی که امکان دسترسی زمینی به انها نیست ، ارائه می کنند. 
وی با اشاره به امدادرسانی به مناطق سیلزده از طریق قایق و ماشین های نیمه سنگین امداد رسانی یاداور شد: 37 هزار نفر تحت تاثیر سیل قرار گرفتند که از این تعداد 6200 نفر که با مشکل اسکان روبرو شدند از طریق هلال احمر اسکان اضطراری یافتند. 
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: تاکنون تخلیه آب 9 هزار باب منزل انجام شده و 280 خودرو نیز از آب بیرون آورده شدند. 
دکتر پیروی با اشاره به توزیع اقلام غذایی به صورت بسته های کوتاه مدت 72 ساعته و یک ماه تاکید کرد: تاکنون 6 هزار بسته غذایی میان سیلزدگان توزیع شده و 206 خودرو نیز به منظور کمک رسانی در منطقه حضور دارد. 
وی ادامه داد: همچنین 5 هزار پتو و موکت بین سیلزدگان توزیع شده است. 
دبیرکل ستاد هلال احمر گفت: امیدواریم فردا با تقسیم بندی هایی که انجام شده با طلوع آفتاب بتوانیم به بخش های بیشتری خدمات رسانی داشته باشیم. طبیعتا در خدمت رسانی به افراد تحت تاثیر سیل، تمام تلاش خود را می کنیم و درحال منطقه بندی بخش های سیلزده هستیم و امیدواریم بهترین خدمات را ارائه کنیم. 
بارش سیل آسا یکشنبه هفته جاری در مازندران 12 شهرستان این استان را درگیر کرد و با وجود بسیج عمومی همچنان اثرات سیل در این استان نمایان است.
براساس گزارش هواشناسی ، بارش باران اواخر سال گذشته در استان مازندران در سه دهه گذشته بی سابقه بوده است.
بارندگی اخیر توام با طوفان خسارات زیادی در استان گلستان نیز برجای گذاشت و جان 2 کودک را در شهرهای کلاله و مینودشت گرفت.
از روز دوشنبه گذشته و با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.

نظرات بینندگان