arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۸

آخرین وضعیت راه‌ها؛ بارش برف و ترافیک سنگین در جاده کرج ـ چالوس/ هشدار وقوع سیل در برخی استان‌ها

هواشناسی از احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خبر داد و توصیه کرد تمهیدات لازم از سوی سازمان‌های ذیربط جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود و هموطنان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


محورهای کرج ـ چالوس، هراز و آزادراه تهران ـ کرج دارای بار ترافیکی سنگین و نیمه‌سنگین است.

به گزارش تسنیم؛ مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی کشور را تا ساعت 11 صبح امروز سوم فروردین 98 اعلام کرد.

بارش برف:

ارتفاعات محور کرج ـ چالوس

بارش باران:

استان هرمزگان (اکثر محورها)

ترافیک:

مسیر جنوب به شمال محور کرج ـ چالوس محدوده ابتدای محور تا تونل شماره هفت؛ سنگین و در طول محور پرحجم و روان.

مسیر جنوب به شمال محور هراز (محدوده پیست آبعلی)؛ سنگین، (محدوده‌های لاسم و تونل وانا)؛ نیمه‌سنگین و طول محور پرحجم و روان.

آزادراه تهران به کرج (محدوده گرمدره) نیمه‌سنگین.

سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار است.

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد با نفوذ و تقویت سامانه بارشی از نیمه غربی، انتظار بارش سراسری از شمال غرب تا جنوب کشور وجود دارد؛ تا سه‌شنبه در بسیاری از نقاط ایران رگبار و بادو باران وجود دارد.

به همین دلیل هواشناسی از احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خبر داد و توصیه کرد تمهیدات لازم از سوی سازمان‌های ذیربط جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود و هموطنان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

همچنین برخی رسانه‌های غیررسمی از افزایش رطوبت در جو ایران خبر داده‌اند. رطوبت در تمام ترازها از تمام دریاهای رطوبت‌رسان در حال فوران به آسمان ایران است و در ۶ روز آینده در کوهستان‌های ایران هزاران متر مکعب باران خواهد بارید و حجم زیادی آب پشت سدها ذخیره می‌شود.

از یکشنبه ۹۸/۱/۴ تا چهارشنبه ۹۸/۱/۷ بارش‌های بهاره سنگین احتمالا موجب سیل، طیغان رودخانه‌ها و خسارت گسترده به زیرساخت‌ها در مناطق وسیعی از کشور می‌شود و مسافران نوروزی با بارش‌های مخاطره‌آمیز و سیل‌آسا مواجه می‌شوند.

نظرات بینندگان