arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۸

استاندار مازندران: روستاهای درگیر سیل در حال بازگشت به زندگی عادی هستند/ پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای خانه‌های آسیب‌دیده

حسین زادگان استاندار مازندران با اشاره به این که برای بازسازی واحدهای مسکونی در حوزه های روستایی بالغ بر ۳۵ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصدی و در حوزه شهری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصدری پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: برای خانه های تخریب شده یا نیازمند جابجایی بالغ بر ۱۲ میلیون تومان بصورت بلاعوض در حوزه شهری و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض در حوزه روستایی پرداخت خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

حسین زادگان با اشاره به این که برای بازسازی واحدهای مسکونی در حوزه های روستایی بالغ بر ۳۵ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصدی و در حوزه شهری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصدری پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: برای خانه های تخریب شده یا نیازمند جابجایی بالغ بر ۱۲ میلیون تومان بصورت بلاعوض در حوزه شهری و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض در حوزه روستایی پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایلنا، استاندار مازندران در حاشیه جلسه ستاد اجرایی سفر استان با اشاره به اینکه روستاهای درگیر سیلاب مازندران در حال بازگشت به زندگی عادی هستند، خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور از همان ساعات اولیه وقوع سیل در استان بصورت مستمر پیگیر مسایل هستند و گزارش ها بصورت لحظه به لحضه و مداوم برای مسئولان ارسال می شود.

استاندار با اشاره به این که اعتبارات اولیه به موضوع سیل اخیر تخصیص یافت، عنوان کرد: پرداخت ۲ میلیون تومان بصورت بلاعوض برای مسایل معیشتی و ۲ میلیون تومان بلاعوض هم برای تعمیرات مسکن خسارت دیدگان ابلاغ شده است.

استاندار با بیان این که برای بازسازی واحدهای مسکونی در حوزه های روستایی بالغ بر ۳۵ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصدی و در حوزه شهری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصدری پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: برای خانه های تخریب شده یا نیازمند جابجایی بالغ بر ۱۲ میلیون تومان بصورت بلاعوض در حوزه شهری و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض در حوزه روستایی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به این که تعمیر پل ها و راه های ارتباطی تخریب شده را آغاز کردیم و ۵ تا ۱۰ روز با توجه به میزان خسارت فرصت قائل شدیم تا راه فرعی سامان یابد گفت: همچنین خسارات زیادی به محصولات کشاوزی، مرغداری ها و آبزی پروری وارد شده که تا پایان امروز برآورد اولیه در سه بخش ابنیه، تاسیسات و مراکز مسکونی و محصولات کشاورزی جمع بندی خواهد شد.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه درباره سیل، مردم هم باید نکات ایمنی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: تجاوز به حریم رودخانه، باعث خسارت جانی و مالی شده است.

حسین‌زادگان با اشاره به این که محورهای شریانی، اولویت ما در پاکسازی سیل بود، گفت: تا راه های اصلی باز نشود راه فرعی کاربرد ندارد. همزمان؛ تمام محورهای روستایی بسته شد و این مساله بی سابقه بود، مردم پای کار آمدند و نقش مهمی در امدادرسانی داشتند.

نظرات بینندگان