arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۸

پیش بینی سیل و طوفان دقیق تر از همیشه خواهد شد / اینترنت اشیاء 48 ساعت قبل از وقوع حادثه خبر می دهد!

گروهی از پژوهشگران در برنامه هوشمند clime cell در حال آزمودن روشی هستند که می تواند با کمک اینترنت اشیاء رخدادهای طبیعی را 48 ساعت پیش از وقوع حدس بزند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران در برنامه هوشمند clime cell در حال آزمودن روشی هستند که می تواند با کمک اینترنت اشیاء رخدادهای طبیعی را 48 ساعت پیش از وقوع حدس بزند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوی انتخاب، وقوع حوادث طبیعی مثل سیل و طوفان هر سال خساراتی سنگین به مردم در سراسر جهان وارد می کند. بخشی از این خسارات به وضعیت پیش بینی آب و هوا مرتبط می شود. گرچه این روزها تکنولوژی های مبتنی بر هواشناسی پیشرفت کرده اند اما باز هم شاهد آسیب هایی سنگین در گوشه و کنار جهان هستیم.

برای پیش بینی دقیق آب و هوا، ابتدا نیاز به اطلاعات فوق العاده و پرحجم وجود دارد. این موضوع صرفا به جداول و برنامه های از پیش تعیین شده مرتبط نمی شود بلکه در سطح جمع آوری داده ها و قدرت محاسباتی مدل ها نیز مهم است. بر همین اساس است که ClimaCell در حال راه اندازی سیستمی است که می تواند تغییرات آب و هوایی را به شکلی دقیق و همه جانبه مورد بررسی قرار دهد.

مدیر این سیستم تخمین وضعیت آب و هوا می گوید: "بزرگترین مشکل برای پیش بینی آب و هوا این است که شما نیاز به مشاهدات گسترده دارید و باید مدلهایی دقیق داشته باشید. زیرساخت های توسعه ابزارهای سنجش آب و هوا را می توان با کمک اینترنت اشیاء توسعه داد."

نوآوری ClimaCell  به جای اینکه تکیه بر سنسورهای دولتی داشته باشد از اینترنت اشیاء برای جمع آوری داده های آب و هوایی استفاده می کند. این نوع از تکنولوژی سنجش می تواند میلیون ها دستگاه هوشمند مانند تلفن های همراه، وسایل نقلیه هوشمند، دوربین های کنترل کیفیت، هواپیماها و پهبادها را به ایستگاه های آب و هوایی مجازی تبدیل کند. اغلب اتومبیل ها داده های درجه حرارت را انتقال می دهند و حتی یک دوربین کنترل ترافیک نیز وضعیت بارندگی را مشخص می کند.

پیش بینی سیل و طوفان دقیق تر از همیشه خواهد شد / اینترنت اشیاء 48 ساعت قبل از وقوع حادثه خبر می دهد!

اما موقعیت در مورد تلفن های هوشمند پیچیده تر می شود، ClimaCell تکنولوژی را برای جمع آوری داده ها از نحوه ایجاد شرایط سیگنال در انتقال سیگنال بین تلفن های همراه و ایستگاه های پایه آن، توسعه داده است. و این موضوع یک قدم فراتر از اطلاعات ساده است .

مدیر این طرح در این خصوص گفت: "ایده اصلی ما این است كه همه چیز به آب و هوا حساس است و ما می توانیم همه چیز را به یک سنسور هوا تبدیل كنیم. به همین دلیل است که ما آن را "هوای همه اشیاء" می نامیم. این سیستم ما را قادر می سازد تا حسگرهای مجازی را در همه جا قرار دهیم.

با استفاده از تمامی این داده ها، شرکت مذکور، اخیرا هشدار سیل برای حدود 500 شهر اعلام کرده است که می تواند امکان ارسال هشدارها را از  24 تا 48 ساعت پیش از رویدادهایی مثل سیل فراهم کند. برای انجام این کار، این شرکت داده های هواشناسی خود را با مدل هیدرولوژیکی ترکیب کرده است. این شرکت تا کنون برای طرح خود بالغ بر 68 میلیون دلار هزینه کرده است.

نظرات بینندگان