arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۸

بارندگی شدید در تمامی حوزه‌های آبریز خوزستان پیش‌بینی می‌شود

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از پیش‌بینی بارندگی شدید در تمامی حوزه‌های آبریز خوزستان خبرداد و گفت: نگرانی وقوع سیلاب در پایین دست رودخانه کرخه بیش از سایر نقاط خوزستان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بارندگی شدید در تمامی حوزه‌های آبریز خوزستان پیش‌بینی می‌شودحمیدرضا لشکری درباره آخرین تمهیدات اتخاذ شده پیرامون پیش‌بینی بارندگی پیش‌رو استان خوزستان، اظهار داشت: از فردا به مدت سه روز پیش‌بینی بارندگی در تمامی حوزه‌های آبریز خوزستان وجود دارد که در پی آن میزان جریان آب رودخانه‌ها و احتمال وقوع سیلاب افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اعلام وضعیت هشدار سیل در تمامی رودخانه‌ها از سوی ستاد مدیریت بحران خوزستان، بیان کرد: مردم استان و مهمانان نوروزی از توقف و اسکان در نزدیکی مسیر رودخانه‌ها پرهیز کنند.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از پیش‌بینی بارندگی شدید در تمامی حوزه‌های آبریز خوزستان خبرداد و افزود: نگرانی وقوع سیلاب در پایین دست رودخانه کرخه بیش از سایر نقاط خوزستان است.

وی با اشاره به وضعیت مناسب سیل بندهای حاشیه کرخه و شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه، ادامه داد: گروه‌های مختلف سازمان آب و برق خوزستان در مناطق مختلف مستقر هستند.

لشکری با اشاره به احتمال افزایش دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز به 2 هزار مترمکعب برثانیه طی روزهای آینده، بیان کرد: این افزایش موجب آبگرفتگی مجدد پارک‌های ساحلی می‌شود و جای نگرانی ندارد.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت: میزان حجم ذخیره و ظرفیت خالی سد کرخه به ترتیب 4.7 میلیارد متر مکعب و 550 میلیون متر مکعب است. میزان ورودی و خروجی این سد طی امروز نیز به ترتیب 467 و 530 متر مکعب بر ثانیه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان حجم ذخیره و ظرفیت خالی سد دز به ترتیب 2 میلیارد متر مکعب و 700 میلیون متر مکعب است. میزان ورودی و خروجی این سد طی امروز نیز به ترتیب 525 و 700 متر مکعب بر ثانیه بوده است.

لشکری ادامه داد: بنا است که دبی خروجی سد دز و مارون به ترتیب به یک هزار متر مکعب بر ثانیه و 100 متر مکعب بر ثانیه افزایش پیدا کند

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان