arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۸

ناتو برنامه‌ ساخت انبار نظامی آمریکا در لهستان را تایید کرد

همزمان با این که ائتلاف ناتو تدابیر دفاعی خود را در برابر اقدامات تهاجمی روسیه افزایش می‌دهد، این ائتلاف برنامه‌هایش برای ساخت انباری برای تجهیزات نظامی آمریکا در لهستان را تایید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

همزمان با این که ائتلاف ناتو تدابیر دفاعی خود را در برابر اقدامات تهاجمی روسیه افزایش می‌دهد، این ائتلاف برنامه‌هایش برای ساخت انباری برای تجهیزات نظامی آمریکا در لهستان را تایید کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، روزنامه‌ وال استریت ژورنال، گزارش داد که این تاسیسات نظامی ۲۶۰ میلیون دلاری در روستای پوویز واقع در ۲۰۰ کیلومتری غرب ورشو، مستقر خواهد شد و انباری برای خودروهای زرهی، مهمات و سلاح‌های یک گردان خواهد بود.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو به روزنامه‌ وال استریت ژورنال، گفت‌: اقدامات ساخت و ساز این تاسیسات اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و این انتظار می‌رود که دو سال به طول انجامد.

در همین حال یکی از مقامات ناتو نیز صحت این گزارش را تایید کرد.

در پی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و نقش مسکو در درگیری‌های کنونی اوکراین، ناتو تدابیر دفاعی خود را در امتداد جناح شرقی‌اش افزایش داده است.

گروه‌های نظامی در سه کشور حوزه بالتیک و همچنین لهستان مستقر شده‌اند و ناتو اصلاحاتی را برای ساختار فرماندهی‌اش آغاز کرده است و اقداماتی را برای بهبود سرعت انتقال نیروها و تجهیزات به اروپا در صورت حمله اتخاذ کرده است.

از پیش مستقر کردن تجهیزات در مکان‌های استراتژیک نیز با هدف آسان تر کردن استقرار سریع منابع در صورت بروز یک بحران صورت می‌گیرد.

استولتنبرگ در پایان، گفت‌: این تاسیسات جدید از حضور رو به افزایش آمریکا در لهستان حمایت می‌کند.

دولت لهستان روابط نظامی خود با آمریکا را تقویت کرده، به طوری که ماه گذشته با خرید موشک اندازهای متحرک آمریکایی به ارزش ۴۱۴ میلیون دلار موافقت کرد. ورشو همچنین در تلاش است تا آمریکا یک پایگاه نظامی دائم در این کشور مستقر کند. در حال‌ حاضر نزدیک به پنج هزار نیروی آمریکایی به عنوان بخشی از عملیات‌های ناتو به صورت چرخشی در لهستان مستقر هستند.

نظرات بینندگان