arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۸

احتمال سیلابی‌ شدن رودخانه‌های زنجان

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با توجه به گزارش هواشناسی، بارش‌ها از ظهر یکشنبه در استان زنجان شروع می‌شود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌ها بسیار قوی خواهد بود که در این میان احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: در روزهای آتی، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

به گزارش ایسنا، علی باقری در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به گزارش هواشناسی، بارش‌ها از ظهر یکشنبه در استان زنجان شروع می‌شود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌ها بسیار قوی خواهد بود که در این میان احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارش‌ها در شهرستان‌های ماه‌نشان و ایجرود خواهد بود، افزود: همزمان با بارش باران و برف، افت دما هم در استان زنجان وجود دارد که مسافران حتماً تمهیدات ایمنی را مدنظر قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با توجه به اینکه احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در استان وجود دارد، مسافران از تردد در نزدیکی رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی خودداری کنند.

باقری تصریح کرد: شهروندان حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در این میان همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در آماده‌باش هستند.

در ادامه، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز از آمادگی این جمعیت برای امدادرسانی به سیل‌زدگان استان گلستان خبر داد و گفت: جمعیت هلال‌احمر استان زنجان برای اعزام نیروهای امدادی به مناطق سیل‌زده استان گلستان اعلام آمادگی کرده است.

شهرام میرزایی با اشاره به ارسال اقلام غذایی به مناطق سیل‌زده استان گلستان، افزود: ۱۴۰۰ بسته اقلام غذایی شامل برنج، روغن، انواع کنسرو و اقلام زیستی جهت کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان ارسال شد.

همچنین معاون شهردار زنجان گفت: امسال لیست همه معابر که خطر آب‌گرفتگی دارد، تهیه و نسبت به تخلیه این معابر اقدام شده است.

غلامحسن احمدی با بیان اینکه آماده‌باش به همه نیروهای شهرداری زنجان صادر شده است، افزود: جلسه مدیریت بحران شهرداری تشکیل و اقدامات لازم پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ کف‌کش، ۱۰ دستگاه موتور آب برای تخلیه منازل در مجموعه شهرداری زنجان وجود دارد، ادامه داد: نیروهای آتش‌نشانی و خدمات شهری زنجان در حال آماده‌باش کامل هستند.

نظرات بینندگان