arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۸

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در کنفرانس تونس بررسی نمی شود

تهران - ایرنا - سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب گفت: بررسی لغو تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه در دستور کار کنفرانس تونس قرار ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم»، محمود عفیفی روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در قاهره افزود: در نشست 31 مارس (11 فروردین 98) در تونس موضوع سوریه در دستور کار اتحادیه عرب قرار نخواهد داشت.

عفیفی البته تصریح کرد: البته با توجه به تحولات اخیر، ممکن است که بند جدیدی به پیش نویس یک قطعنامه در خصوص جولان سوریه اضافه شود.

سخنگوی احمد ابوالغیط گفت: 20 موضوعی که قرار است در نشست تونس مطرح شود، مسائل فلسطین، بحران سوریه، لیبی، یمن، حمایت از صلح و توسعه سودان، دخالت های (ادعایی) ایران در کشورهای منطقه، دخالت ترکیه در شمال عراق، ادعای امارات در مورد جزایر، حمایت از سومالی، پیگیری موضوع توسعه سامانه امنیت ملی کشورهای عربی و مبارزه با تروریسم خواهد بود.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب از نوامبر سال 2011 و با آغاز درگیری های داخلی این کشور به حالت تعلیق در آمد و کشورهای عربی سفرای خود را از دمشق خارج کردند.

اما این روزها و با گذشت حدود هشت سال از این رویداد، و بازگشایی سفارت خانه های امارات و بحرین در دمشق و پیروزی های ارتش سوریه وشکست گروه های تروریستی، سیگنال های مثبتی برای بازگشت دمشق به این سازمان منطقه ای مشاهده می شود.

شبس**9363**1613

نظرات بینندگان