arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸

با بزرگ ترین اختلاس دنیای فناوری آشنا شوید / کلاهبرداری 120 میلیون دلاری در فیس بوک و گوگل

یک مرد اهل لیتوانی متهم شده که با جاسوسی و توطئه در اسناد فیس بوک و گوگل موفق به سرقتی 120 میلیون دلاری شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 یک مرد اهل لیتوانی متهم شده که با جاسوسی و توطئه در اسناد فیس بوک و گوگل موفق به سرقتی 120 میلیون دلاری شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این مرد که اوالداس ریماسواسکاس نام دارد؛ می تواند تا 30 سال به خاطر این عملیات فیشینگ زندانی شود.

این مرد 50 متهم است که با حساب های جعلی و برنامه های کامپیوتری توطئه هایی را با سوء استفاده از نام گوگل و فیس بوک انجام داده و شمار زیادی از کاربران این دو غول فناوری را فریب داده است

وی با سوء استفاده از برنامه کامپیوتری Quanta، مبلغ 23 میلیون دلار از گوگل را در سال 2013 و 98 میلیون دلار از فیس بوک در سال 2015 میلادی سرقت کرده است. او زیرساخت هایی را برای فریب دادن شرکت ها ایجاد کرده که به عنوان نماینده فیسبوک و گوگل فعالیت می کند، در حالی که این ادعا صحت نداشته است.

او برای انجام این اختلاس بزرگ، ابتدا حسابی جعلی را با استفاده از نام Quanta Computer ثبت کرده و سپس از طریق ایمیل های فیشینگ جعلی به نمایندگی های گوگل و فیس بوک به طور منظم پیغام ارسال کرده است.  سپس مبالغی که از شرکت ها سرقت می کرد با عملیات های فیشینگ وارد حساب های بانکی در لتونی و قبرس می کرد.

پرونده تخلفات او در سال 2017 به ایالات متحده ارسال شد.دادستان پرونده این مختلس؛ جفری سمیر برمن در مورد او می گوید: "همانطور که  مشخص است این فرد با کمک طرح عجیب خود موفق شده بیش از 100 میلیون دلار سرقت کند و سپس پول را از منابع ایالات متحده به حساب های بانكی در سراسر جهان ارسال کند. وی تصور می کرد می تواند از  پشت یک صفحه نمایش کامپیوتری جیب کاربران را خالی کند اما اکنون متوجه خواهد شد که خالی کردن حساب های افراد به سادگی انجام نخواهد گرفت."

یک سخنگوی گوگل  نیز در بیانیه ای گفت: "ما این تقلب را کشف کردیم و به سرعت مقامات فدرال ایالات متحده را در جریان گذاشتیم. خوشبختانه بودجه سرقتی خود را بازیابی کرده ایم و خوشحالیم که این موضوع حل شده است."

 

نظرات بینندگان