arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸

سیلاب 3 روستای شهرستان کوهرنگ را فرا گرفت

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: در پی وقوع بارش شدید باران در شهرستان سیلاب 3 روستا را فرا گرفته و 15 روستا در معرض خطر سیلاب قرار دارد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیلاب 3 روستای شهرستان کوهرنگ را فرا گرفتهم اینک سیلاب سه روستای رودان، دهنو و نعل اشکنان را فرا گرفته و تلاش برای مدیریت بحران سیل در شهرستان در حال انجام است.
وی ادامه داد: از آنجا که پیش بینی وقوع سیل در شهرستان بسیار زیاد بود تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده و اهالی روستاهای پرخطر به مناطق امن تر جابه جا شدند.
زمانپور با بیان اینکه سیلاب در شهرستان کوهرنگ تلفات جانی نداشته است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که سیل خسارت بسیاری به شهرستان وارد کرده است.
به گزارش ایرنا، از روز یکشنبه تردد از شهرستان کوهرنگ به سمت استان خوزستان ممنوع اعلام شده است و مسافران و گردشگران باید برای سفر به استان خوزستان از محورهای لردگان و بروجن تردد کنند.
براساس پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری هوای استان از روز دوشنبه در دامنه فعالیت یک سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار می رود بارش های سیل آسا به صورت برف و باران به همراه وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق در سطح سطح استان رخ دهد. 
شدت بارش ها در نواحی غربی و جنوب مانند شهرستان های کوهرنگ، کیار، اردل و لردگان در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می شود. 
با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری و لغزندگی های ناشی از آن و با توجه به افزایش دما و ذوب برف، احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در استان پیش بینی می شود. 
شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد. 
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و بخشی از دز است. 

نظرات بینندگان