arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۸

آخرین وضعیت سیلاب چهارمحال و بختیاری/ کارون و زاینده‌رود طغیانی

استاندار چهارمحال و بختیاری در تماس اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس جمهوری با ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری مستقر در کوهرنگ اعلام کرد: میزان بارش‌ها در این شهرستان به بیش از ۲۵۰ میلیمتر رسیده است.۳۰ روستای استان در این سیلاب از سکنه خالی شده و مردم به مناطق امن هدایت شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

استاندار چهارمحال و بختیاری در تماس تلفنی معاون اول رئیس جمهوری گزارش کاملی از نحوه امدادرسانی و مدیریت بحران استان در سیلاب اخیر را ارائه کرد و با اشاره به شدت بارش‌ها در شهرستان‌های این استان، شرایط رودخانه‌های کارون و زاینده رود را طغیانی و سیلابی توصیف کرد.

به گزارش ایسنا اقبال عباسی روز سه شنبه در تماس اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس جمهوری با ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری مستقر در کوهرنگ اعلام کرد: میزان بارش‌ها در این شهرستان به بیش از ۲۵۰ میلیمتر رسیده است.

وی یادآور شد: ۳۰ روستای استان در این سیلاب از سکنه خالی شده و مردم به مناطق امن هدایت شده‌اند.

عباسی اعلام کرد: در پی بارش‌ها یک روستا دچار رانش زمین شد که اهالی بلافاصله به مرکز شهرستان کوهرنگ منتقل و در یک مکان امن اسکان داده شدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شدت بارش‌ها در شهرستان‌های این استان، شرایط رودخانه‌های کارون و زاینده رود را طغیانی و سیلابی توصیف کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش‌های روز دوشنبه در این استان میزان خروجی آب رودخانه‌های سرچشمه کارون به سمت خوزستان را ۴ هزار مترمکعب و میزان ورودی آب به رودخانه زاینده رود را ۲۵۰ مترمکعب در ثانیه عنوان کرد.

وی گفت: در پی این بارش‌ها تاکنون ۷ پل در جاده‌های اصلی این استان و نزدیک به ده‌ها پل در جاده‌های روستایی و فرعی استان زیر آب رفته است.

عباسی خاطرنشان کرد: سیلاب در این استان تاکنون خسارت جانی نداشته و تمام تلاش ستاد مدیریت بحران حفظ جان مردم است.

وقوع سیلاب در شهرستان بروجن / میزان خسارت در دست بررسی است

فرماندار بروجن با اشاره به وقوع سیلاب در شش شهر شهرستان بروجن، افزود: هنوز خسارت دقیق مشخص نشده و در حال بررسی است.

مسعود ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ستاد بحران شهرستان از روز گذشته با چهار تیم از سطح شهرستان بازدید کردند و اکنون در آماده‌‎باش کامل به سر می‌برند.

وی با اشاره به وقوع سیلاب در شش شهر شهرستان بروجن، افزود: هنوز خسارت دقیق مشخص نشده و در حال بررسی است.

ملکی تصریح کرد: شب گذشته به دلیل وقوع حادثه احتمالی تعدادی از مردم در بخشی از شهر نقنه منازل خود را تخلیه کرده و در دو مدرسه اسکان یافتند.

وی بیان کرد: در برخی از روستاهای بخش بلداجی که در حوزه تالاب چغاخور قرار دارند و تعدادی از روستاهای حوزه بخش گندمان نیز مانند روستای کُنک، سیف‌آباد، حسین‌آباد سیلاب رخ داده اما خسارت دقیق مشخص نشده است.

فرماندار بروجن خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در سطح شهرستان بروجن تا ساعت هشت صبح امروز حدود ۸۰ میلیمتر بوده است.

وی با بیان این که اوضاع تحت کنترل است و خوشبختانه خسارت جانی وجود نداشته است، گفت: خسارت مالی در حوزه باغات و کشاورزی و … به صورت مکتوب اعلام خواهد شد.

طغیان رودخانه در شهرستان لردگان

فرماندار لردگان از طغیان شدید رودخانه خرسان خبر داد و گفت: آب پل طلایه در بخش رودشت نیز به شدت بالا آمده است.

برهان حسین‌پور آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش ۱۵۶ میلی‌متری باران در شهرستان لردگان، اظهار کرد: اولویت اصلی حفظ جان مردم در این حوادث بود که خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی را شاهد نبودیم.

وی افزود: بارش‌های اخیر خسارت‌های فراوانی را به زیرساخت‌ها، جاده‌ها، پل‌ها، شیلات‌ها و خانه‌ها وارد کرده است.

حسین‌پور ادامه داد: با کمک دهیاران، شهرداران و بخشداران ساختمان‌های در معرض خطر و در مسیر مسیل‌ها تخلیه شده و در مساجد و منازل اقوامشان اسکان داده شدند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه راه ارتباطی تمامی روستاهای شهرستان لردگان باز است.

فرماندار لردگان از طغیان شدید رودخانه خرسان خبر داد و گفت: آب پل طلایه در بخش رودشت نیز به شدت بالا آمده است.

آماده باش ۵۰ تیم عملیاتی امداد و نجات و سیلاب هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ تیم عملیاتی امداد و نجات و سیلاب در استان فراخوان و در آماده باش هستند.

سید امان الله جهانبین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۵۰ تیم عملیاتی امداد و نجات و سیلاب در استان فراخوان و به صورت آماده باش قرار گرفت تا در صورت نیاز برای پاسخگویی به مردم گام بردارند.

مسدود شدن راه ارتباطی ۴۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از مسدود بودن راه ارتباطی ۴۰ روستای استان در پی بارش‌های اخیر خبرداد.

"محمدحسین نصیری راد" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: راههای اصلی و فرعی استان مشکلی ندارند و تردد در آنها جریان دارد.

۳۰ سانتیمتر تا سر ریزشدن سد شاه قاسم یاسوج مانده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ سانتیمتر تا سر ریزشدن سد شاه قاسم یاسوج مانده است.

"علی داودی مهر" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای مهار سیلاب اصلی و جلوگیری از خسارات احتمالی تا ساعاتی دیگر رهاسازی آب این سد آغاز می‌شود.

وی اظهارکرد: به مردم روستاهای پایین دست این سد (سرآبتاوه، مازه خریده، چنارستانها و علی آباد) توصیه می‌شود که آمادگی لازم را داشته باشند تا شاهد مشکلی پیش نیاید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حجم مخزن تکمیل و به ظرفیت نهایی ۹میلیون متر مکعب رسیده است و باید ظرفیت مخزن را آزاد کنیم که بتوانیم سیلاب را کنترل نمائیم تا از ایجاد خسارت جلوگیری کنیم.

داودی مهر تصریح کرد: این سد حدود ۱۲ میلیون مترمکعب ظرفیت تنظیم دارد که ۳ میلیون متر مکعب دیگر ظرفیت تنظمی این سد است که همکاران کار تنظیم را شروع کردند و تا ساعاتی دیگر دریچه تحتانی این سد را باز می‌کنند.

وی از مردم خواست که به شایعات توجه نکنند و ادامه داد: هر دو سد استان (کوثر گچساران و شاه قاسم یاسوج هیچ مشکلی ندارند، استحکام لازم را دارند و در صورتی که مشکلی باشد از طریق منابع رسمی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حداکثر بارندگی در بالادست برخی مناطق استان طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۲۷۰ میلی متر رسیده است.

داودی مهر اضافه کرد: مجموعه آب منطقه‌ای استان بصورت ۱۰۰ درصد بخصوص در دو سد کوثر و شاه قاسم در آماده باش هستند و کنترل وضعیت را دارند.

نظرات بینندگان