arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۸

گرد و غبار در آبادان به ۱۱ برابر حد مجاز رسید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: در پی بروز پدیده ریزگرد در استان خوزستان در روز سه شنبه میزان غلظت گرد و غبار در هوای آبادان به ۱۱ برابر حد مجاز رسید. وزش باد همراه با گرد و خاک باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها در آسمان آبادان و کاهش شعاع دید به ۵۰۰ متر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: در پی بروز پدیده ریزگرد در استان خوزستان در روز سه شنبه میزان غلظت گرد و غبار در هوای آبادان به 11 برابر حد مجاز رسید.

علی فتحی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا میزان گرد و خاک در هوای آبادان در ظهر سه شنبه را یکهزار و 712 میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان 11 برابر حد مجاز است.

رئیس اداره هواشناسی آبادان نیز گفت: وزش باد همراه با گرد و خاک باعث افزایش غلظت آلاینده ها در آسمان آبادان و کاهش شعاع دید به 500 متر شده است.

علی تابع الحجه حداکثر سرعت باد در فرودگاه آبادان را 62 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و افزود: سرعت باد در آبادان رو به کاهش نهاده است.

وی افزود:بررسی تصاویر ماهواره ای گرد و خاک نشان دهنده حرکت توده گرد و خاک از کشور کویت و همچنین شمال کشور عربستان به سمت استان خوزستان می باشد،که نتیجه آن کاهش دید افقی برای ساعتی در مناطق جنوب غربی،مرکزی،غربی و شمال غربی در استان طی امروز خواهد بود.

بروز پدیده گرد و غبار در آبادان در ششمین روز بهار در حالی است که این شهرستان میزبان مسافران نوروزی از سراسر کشور می باشد.

آبادان و خرمشهر در سال 1397 بارها شاهد بروز پدیده ریزگرد و گرد و خاک بوده است.

پدیده گرد و غبار بیش از 15 سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان رخ می دهد.

افزایش غلظت گرد و غبار به شبکه برق و محصولات کشاورزی این استان خسارت زده و تعطیلی مکرر مدارس و کاهش ساعت کاری ادارات را به دنبال داشته است.

شدت غلظت گرد و خاک در مناطقی از استان خوزستان در سال گذشته تا بیش از 60 برابر حد مجاز نیز گزارش شده است.

نظرات بینندگان