arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۳ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۸

موج دوم بارش ها فروکش کرد/ لرستان بهاری شد

شهرهای خرم آباد، پلدختر و چگنی که بیشترین بارش ها را در این روزها تجربه کردند از عصر امروز هوای بهاری را دوباره نظاره گر بودند این درحالی است که تبعات سیلاب های بهاری در راهها به ویژه مسیرهای روستایی، همچنان در این استان وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حدود 72 ساعت از ورود موج ناپایدار بارشی به لرستان گذشت و اکنون بحران و نگرانی های ساعات نخست ناشی از بارش های سیل آسا در استان فروکش کرده است.

شهرهای خرم آباد، پلدختر و چگنی که بیشترین بارش ها را در این روزها تجربه کردند از عصر امروز هوای بهاری را دوباره نظاره گر بودند این درحالی است که تبعات سیلاب های بهاری در راهها به ویژه مسیرهای روستایی، همچنان در این استان وجود دارد.

شرایط آبگرفتگی در خرم آباد تا حدودی بهبود یافته و خرم رود فروکش کرده است.

شهر معمولان از توابع پلدختر که تا عصر امروز راههای دسترسی به آن بر اثر طغیان کشکان بسته شده بود، از انحصار سیلاب خارج شده و تیم های امدادی و تعمیراتی دستگاههای خدمات رسان به این منطقه وارد شده اند.

در این میان برخی روستاهای استان از جمله در پلدختر، الیگودرز، سلسله، دورود و دلفان فاقد برق، آب و راه دسترسی هستند که تلاش برای رفع این مشکلات همچنان ادامه دارد.

تا دیروز دوشنبه استان لرستان بهاری کاملا بارانی را تجربه کرد و از امروز شهرهای شرقی استان بارش سنگین برف را تجربه کرده اند که همین امر به ویژه در الیگودرز و نورآباد بسیاری از راههای روستایی را مسدود کرد.

متاسفانه امروز به شمار کشته شدگان سیلاب اضافه و یک جسد با هویت ناشناس در رودخانه سیمره کشف شده و جوان 35 ساله ای نیز به دلیل تخریب منزل مسکونی در الیگودرز جان خود را از دست داد که با احتساب فوت زن جوانی در کوهدشت طی روز نخست بارش ها، در مجموع شمار کشته شدگان بارش های سیل آسای لرستان به سه نفر رسید.

همچنین خسارت سیل به راههای استان تا ظهر امروز به 181 کیلومتر رسید، سه پل تاریخی استان آسیب دید و در مجموع 110 دهنه پل بین 50 تا 100 درصد تخریب شدند.

جریان برق 78 روستای پلدختر برقرار شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: با وقوع سیلاب در پلدختر برق 83 روستا قطع شده که اکنون جریان برق در 78 روستای سیل زده این شهرستان با جمعیت یکهزار و 135 خانوار برقرار شده است.

فریدون خودنیا افزود:64 کیلومتر شبکه فشار متوسط 20 کیلوولت، 27 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 29 دستگاه پست هوایی برق در اثر سیلاب تخریب شده است.

وی با اشاره اینکه 15 تیم کمکی نیروهای اجرایی برق از خرم آباد، کوهدشت، دورود و رومشکان به پلدختر اعزام شده اند اظهار داشت: در مجموع جریان برق واحدهای مسکونی با جمعیت یکهزار و 200 خانوار لرستان بر اثر سیل قطع شده بود.

وی تصریح کرد: هم اکنون تنها پنج روستا با جمعیت 65 خانوار بدون برق هستند که تلاش برای رفع مشکل این روستاها همچنان ادامه دارد.

خودنیا گفت: 158 میلیارد ریال خسارت سیلاب فروردین ماه به حوزه برق پلدختر بوده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان