arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۸

استاندار لرستان: ۲۸ هزار نفر از مردم شهرستان دورود در خطر سیل قرار دارند

استاندار لرستان گفت: ۱۸ هزار نفر در شهر دورود و ۱۰ هزار نفر در روستا‌های این شهرستان باید منازل خود را ترک کنند. وی افزود: با توجه به اینکه بر اسای تصمیم وزارت نیرو بناست از سد سیمره به‌عنوان سیل بند استفاده شده و خروجی آن بسته شود به همین خاطر هشت روستای پایین‌دست این سد شامل چنا سبز، نذله بان، محمد مراد، چم لتور، چم میربگ، گنداب علیا و سفلی زیر آب می‌روند و باید تخلیه شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار لرستان گفت: ۱۸ هزار نفر در شهر دورود و ۱۰ هزار نفر در روستا‌های این شهرستان باید منازل خود را ترک کنند.

به گزارش ایسنا، سید موسی خادمی در ستاد مدیریت بحران استان بیان کرد: با توجه به اینکه ۹۵ درصد ظرفیت سد مروک در بالادست رودخانه تیره پر شده و بر مقدار بارش‌ها افزود می‌شود ۱۰ هزار نفر ساکن در روستا‌های پایین‌دست سد مروک و نیز ۱۸ هزار نفر ساکن شهر دورود باید منازل خود را تخلیه کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه بر اسای تصمیم وزارت نیرو بناست از سد سیمره به‌عنوان سیل بند استفاده شده و خروجی آن بسته شود به همین خاطر هشت روستای پایین‌دست این سد شامل چنا سبز، نذله بان، محمد مراد، چم لتور، چم میربگ، گنداب علیا و سفلی زیر آب می‌روند و باید تخلیه شوند.

استاندار ادامه داد: برای جلوگیری از خطرات احتمالی از امروز بعدازظهر جاده خرم‌آباد- پل‌دختر بسته می‌شود.

وی اضافه کرد: ساکنان ۱۲ کوچه شهر پل‌دختر واقع در مسیر پیچ رودخانه کشکان در معرض سیل قرار دارند و باید اقدامات حفاظتی برای ورود سیل به این کوچه انجام شود.

خادمی گفت: مردم شهر‌های دورود، پل‌دختر و معمولان آب آشامیدنی ذخیره کنند، چون بر اثر وقوع سیل احتمال قطع آب شرب این شهر‌ها وجود دارد.

استاندار عنوان کرد: پلِ ماسور خرم‌آباد در معرض سیل قرار دارد و ممکن است به دلیل خروجی حجم آب زیاد جاده خرم‌آباد به سمت پل‌دختر و اندیمشک مسدود شود.

به گفته استاندار راه ارتباطی روستا‌های بخش زز و ماهرو الیگودرز مسدود است و ماشین‌آلات جهاد نصر در اختیار فرمانداری الیگودرز قرار دارد.

خادمی آموزش‌وپرورش لرستان را مسئول اسکان حادثه دیدگان سیل احتمالی در استان کرد.

نظرات بینندگان