arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۸۹

ایت الله نوری همدانی: طنين صداي مردم تونس زمينه ظهور را فراهم خواهد ساخت

یكي از مراجع عظام تقليد گفت: طنين صداي مردم تونس نشان از بيداري و آگاهي مردم در برابر مستكبران را دارد و اين خود زمينه ظهور امام عصر(عج) را فراهم خواهد ساخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كي از مراجع عظام تقليد گفت: طنين صداي مردم تونس نشان از بيداري و آگاهي مردم در برابر مستكبران را دارد و اين خود زمينه ظهور امام عصر(عج) را فراهم خواهد ساخت.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از فارس ، آيت‌الله حسين نوري‌همداني ظهر امروز در ديدار با جمعي از طلاب و مسئولان فرهنگي سراسر كشور با اشاره به مسئوليت‌هاي انسان در اجتماع اظهار داشت: نخستين مسئوليتي كه انسان با آن روبه‌رو است مسئوليت فردي است كه علم، ايمان، عقل، تقوا و تعهد را در بر مي‌گيرد.

وي با اشاره به مسئوليت اجتماعي انسان ادامه داد: اسلام دين اجتماعي است و انسان در پرتو اجتماع زندگي مي‌كند و در واقع نيازهاي مادي و معنوي انسان در سايه اجتماع به‌وجود مي‌آيد.
استاد حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: در مسئله «دين از سياست جدا نيست» روشن مي‌شود كه مسلمانان بايد از احوال يكديگر در سراسر دنيا اطلاع داشته باشند.

اين مرجع تقليد با بيان اينكه در رساله حقوق امام سجاد(ع) مسئوليت‌هاي انسان مطرح شده است، يادآور شد: در اين كتاب حركات و رفتار انسان و حقوقي كه به آن مرتبط است، بيان شده است.

آيت‌الله نوري همداني در ادامه سخنان خود گفت: كشور قرن‌ها گرفتار استبداد و استكبار بوده و بارها انحراف از مسير اسلام حاصل شده است و مستكبران در راس حكومت قرار گرفته‌اند.

وي با بيان اينكه اسلام كرامت انساني را مهم مي‌شمارد، اضافه كرد: سلطنت در اسلام معنايي ندارد و حاكمان حكومت اسلامي بايد همانند مردم زندگي كنند.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به فعاليت‌ها و تلاش‌هاي آيت‌الله كاشاني در مبارزه به منظور ملي شدن صنعت نفت بيان داشت: فقها همواره در مبارزه با استكبار و استبداد پيشتاز بوده‌اند.

اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: علما مرزبانان فرهنگي، سياسي و اقتصادي بوده‌اند و در برابر فرهنگ‌هاي غربي و اموري كه دشمنان القا مي‌كنند، مقابله كرده و درصدد جلوگيري از نفوذ آن هستند.

وي با بيان اينكه زمان مسئوليت‌آفرين است، عنوان كرد: مسئوليت ديگري كه بر عهده انسان قرار دارد مسئوليت زماني است، با توجه به پيروزي انقلاب اسلامي و بركات آن بايد بيدار و هوشيار باشيم و نظام جمهوري اسلامي كه به بهاي خون هزاران شهيد برپا شده است را حفظ كنيم.

اين مرجع تقليد تصريح كرد: مسئوليت شغلي نيز از اهميت ويژ‌ه‌اي برخوردار است، هر فرد در هر مسئوليت و شغل اجتماعي كه قرار مي‌گيرد بايد آن را امانتي از جانب خدا تصور كند و در راه اهداف صحيح و موازين نظام رفتار كند.

آيت‌الله نوري همداني با اشاره به قيام مردم تونس، مصر، اردن و ديگر كشورها اضافه كرد: اين انقلاب‌ها نشان از بيداري و هوشياري ملت‌ها در برابر مستكبران است.

وي يادآور شد: مردم جهان رفته رفته بر مستكبران غلبه مي‌كنند و اين امر زمينه‌ساز ظهور امام‌ عصر(عج) خواهد بود.

آيت‌الله نوري‌همداني در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: بعد از فتنه و جريانات سال 88 برآن شدم كه در بين مردم حضور داشته و با آنها سخن بگويم و اين به نفع نظام و انقلاب است.

استاد حوزه علميه قم يادآور شد: سخن با مردم و پرسش و پاسخ با آنان در سراسر كشور از اهداف سفرهاي استاني بنده است.
نظرات بینندگان