arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
یکی از طراحان سوال از رییس جمهور:

اقدامات احمدی‌نژاد توهین به رهبری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مصطفی رضا حسینی نماینده مردم شهربابک، در خصوص آخرین وضعیت طرح سوال از رییس جمهور، گفت: بحث طرح سؤال از رئیس جمهور همچنان در افکار عمومی و مجلس درهاله‌ای از ابهام است.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب به نقل زا ایلنا؛ رضا حسینی که از امضاء کنندگان طرح سؤال از رئیس جمهور است افزود: عده‌ای نمی‌خواهند این اتفاق بیافتد و از جمله آن خود دولتی‌ها هستند.

وی گفت: ما طراحان سؤال از رئیس جمهور اعتقاداتمان بر این است که یکی از امتیازات کشور ما در شرایط فعلی می‌تواند این باشد که جهانیان ببینند تا این میزان در کشور ما آزادی وجود دارد که اگر نمایندگان مردم سؤالی از رئیس جمهور داشتند، رئیس جمهور موظف است با حضور در مجلس شورای اسلامی، جوابگوی آن سؤالات باشد.

اهم سخنان نماینده شهربابک را در ادامه می آید:

یکی از علت‌های اصرار ما بر اجرای طرح سؤال از رئیس جمهور این است که نشان دهیم قانون باید برای همه یک سان باشد.

 وقتی رئیس دولت و مسئول قوه مجریه از انجام قانون سرباز زده و آن را افتخاری برای خود می‌داند، از زیر مجموعه‌ها نمی‌توان انتظار داشت که قانون را اجرا کنند. طبیعی است که این کار رفته رفته تبدیل به یک خرده فرهنگ شده و هرج و مرج در جامعه ایجاد می‌شود. نمونه‌های آن را هم دیدیم که برای مثال آقای جوانفکر به تأثی از آقای رئیس دولت، به خودش حق داده پایش را فرا‌تر از قانون گذاشته و هر چه دلش می‌خواهد علیه برخی از مسئولان نظام بگوید.

حتی شاهدیم که برخی از نزدیکان آقای احمدی‌نژاد موضع گیری‌‌هایشان را علیه موضع گیری‌های رهبری در کرمانشاه انجام دادند. برای مثال بحث فرمایش آقا در خصوص اینکه اگر لازم باشد نظام پارلمانی در آینده دور به جای نظام ریاستی باشد را، نزدیکان آقای احمدی‌نژاد به این ایده به شدت حمله کردند. یا قبل‌تر‌ها خود آقای احمدی‌نژاد برای اعتراض به رهبر معظم انقلاب و به نشانه تحصن 11روز در خانه می‌رود؛ ما این را به عنوان دور زدن قانون و توهین به مقام معظم رهبری می‌دانیم.

ما می‌گوییم آقای احمدی‌نژاد باید به مجلس بیاید و پاسخگوی نمایندگان مردم باشد و در مقابل قانون سر خم کند؛ زیرا این امر باعث آن می‌شود که اعتماد عمومی به کشور باز گردد و مردم، نا‌امید از برخی رفتارهای دولت مردان نشوند.

امضا‌ها الان کامل است، یعنی 74 امضا داریم، اما درباره نحوه بیان آن با گروه دوستان در حال مشورت هستیم، تا در آینده نزدیک اعلام کنیم؛ چون باید در نحوه اعلام آن دقت شود تا دوباره با اقدامات برخی افراد این طرح به حاشیه نرود.

حتی آن 100نفری که قبلا طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا کرده بودند و حتی بسیاری از افرادی هم که آن را امضا نکردند، آن طور نیست که مخالف اعلام این طرح در صحن علنی مجلس باشند، بلکه فقط از رفتارهای دولت در قبال حوزه‌های انتخابی‌شان نگران‌اند و هراس دارند که پروژه‌های عمرانی که توسط آن‌ها شروع شده، توسط دولت تعطیل شود. برخی از نمایندگان می‌گویند اگر ما روی این طرح اصرار کنیم، دولت شاید پروژه حوزه انتخابیه ما را بخواباند.

دولت هم نشان داده که برای مقابله به مثل کردن آمادگی دارد و این کار را می‌کنند و این کم کم در رفتارهای انتخاباتی هم نمود پیدا می‌کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
0
35
مشكل دولت نيست مشكل مجلسه كه كوتاه اومده وسنگربه سنگرعقب رفته
گمنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
29
8
هم توهين به ملت و هم توهين به مقام معظم رهبري است .
نظرات بینندگان