arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰

ولایتی: تایید چهره های سیاسی بدون مارک توسط جبهه متحد اصولگرایان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی اکبر ولایتی خبر از باز بودن لیست اصولگرایان داد.
به گزارش خبرآنلاین مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل و سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان که در نشست خبری مجمع جهانی بیداری اسلامی سخن می گفت درباره لیست انتخاباتی اصولگرایان برای مجلس نهم گفت: اگر کسی تعلق به حزب مارک داری ندارد و به اسلام به عنوان یک دین جامع و سیاسی و همچنین قانون اساسی و اصل ولایت فقیه تکیه داشته باشد و در عین حال تجربه نامطلوبی از خود علیه نظام باقی نگذاشته باشد و البته مورد تایید مردم هم باشد قطعا مورد تایید جبهه متحد اصولگرایان قرار می گیرد.
سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به مواضع آیت الله مهدوی کنی در خصوص فراگیر بودن این جبهه گفت: تلاش ایشان در جبهه این است که اصولگرایان در انتخابات آینده ید واحده باشند.
علی اکبر ولایتی در نشست خبری امروز سه شنبه خود با خبرنگاران به سئوالاتی در زمینه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.
 
وی در پاسخ به این سئوال که گفته شده است برخی از گروه ها تلاش دارند تا آیت الله مهدوی کنی را تبدیل به "مجسمه بودا" کنند و از وی صرفا برای کارهای خود تایید بگیرند بدون اینکه پذیرای رهنمود های وی باشند ، گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم ایشان بارها از جبهه پایداری و اعضای این جبهه خواسته اند که به جبهه متحد اصولگرایان بپیوندند و ایشان بر این نظر مصمم و معتقدند همه کسانی که اصولگرا بوده و حتی شاید عضو این مجموعه هم باشند باید به این جبهه بپیوندند تا اصولگرایان در این انتخابات ید واحده باشند.
 
 سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان در رابطه با ادعای برخی اصولگرایان مبنی بر وقت کشی و اجازه ندادن به اتحاد میان اصولگرایان نیز گفت: من با شناختی که از اعضای جبهه متحد دارم این افراد مومن هستند و سابقه مثبتی دارند.
 
وی در خصوص عدم پیوستن جبهه پایداری به جبهه متحد اصولگرایان گفت: در مورد جبهه متحد اصولگرایان باید بگویم که این جبهه یک باب مفتوحی است بر روی کسانی که در زمینه مبانی مشکلی با ما ندارند.
 ولایتی در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان این که سیاست خارجی ما عزتمندانه است، در دفاع از عملکرد وزیر امور خارجه کشورمان در قبال مساله انگلیس تصریح کرد: 'علی اکبر صالحی' اهل کرنش نیست و با توجه به سوابق خود، فردی شایسته است.
علی اکبر ولایتی همچنین گفت: موضع دولت ایران نسبت به انگلیس روشن است و مردم ایران در حافظه تاریخی خود سابقه خوبی از دولت لندن در ذهن ندارند.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل همچنین در خصوص تحریم بانک مرکزی ایران توسط انگلیس خاطرنشان کرد: غرب در بدترین شرایط اقتصادی خود، نسبت به تحریم بانک مرکزی ایران اقدام کرده است.
اهم سخنان ولایتی را در ادامه می آید:
بزودی شاهد تشکیل قطب قدرتمند جهان اسلام خواهیم بود.روند حرکت بیداری اسلامی در منطقه و تحولاتی که در غرب بر اثر جنبش 'وال استریت' شکل گرفته بشارت دهنده در جهان اسلام هستند البته سختی تلاش را هم به همراه دارند. جهان اسلام در آینده با توجه به روند کنونی بیداری اسلامی به یک قطب قدرتمند تبدیل خواهد شد.
دوران طلایی امریکایی ها به سر آمده ، آنها دیگر نمی توانند حتی پاسخگوی اتفاقاتی که در کشورشان افتاده باشند.
جمهوری اسلامی ایران با کشوری رقابت نمی کند بلکه تلاش می کند تا ارزشهای اسلامی را که مردم منطقه و جهان اسلام خواهان آن هستند احیا کرده و گسترش دهد.
مردم منطقه به دنبال اسلام سکولار نیستند چرا که این قیام به پا خاسته تازه از سلطه استعمار رها شده و اگر قرار باشد اسلام سکولار ترویج شود، آنوقت اسلام در سیاست کشورها نمی تواند دخالتی داشته باشد.مردم منطقه خواهان اسلامی هستند که تمام شئونات زندگی در آن دیده شود.
بخشی از تحولاتی که در روسیه رخ داده، نشان از تحرکاتی دارد که غربی ها در آن بازیگری می کنند.این موج بیداری اسلامی که در منطقه ایجاد شده بزودی تمام جهان را در بر خواهد گرفت.
مجلس مصر با اکثریت قریب به اتفاق از اسلامگرایان تشکیل می شود که به حکومت اسلامی و آموزه های دینی تمایل خواهد داشت. حتی رسانه های غربی نیز به این موضع معترف هستند که آنچه در کشورهای اسلامی در حال وقوع است دارای سبقه اسلامی است.
این مصر دیگر به دوران کمپ دیوید بازنخواهد گشت. با عقد قرارداد کمپ دیوید، روحیه مبارزه در جهان عرب دچار پسرفت شد و زمینه برای سازش فراهم شد که البته در نهایت به بن بست رسید. رای مردم مصر به اسلام گرایان ناشی از سرخوردگی آنها از حکومت های پیشین است.
خواسته اغلب مردم سوریه، جلوگیری از دخالت بیگانگان است.مردم سوریه مطالباتی دارند که حق آنها است و دولت بشار اسد نیز قول اجابت خواسته ها و انجام اصلاحات را داده است.
اگر دخالت کشورهای منطقه در امور داخلی سایر کشورها مجاز شود، دیگر هیچ کشوری از دخالت سایرین مصون نمی ماند که این به نفع کشورهای منطقه نیست.حکومت بشار اسد یک حکومت ریشه دار است که بیش از 40 سال سابقه ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی را دارد.
دولت سوریه سقوط نخواهد کرد، به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد که با طناب آمریکا و کشورهای غربی به چاه نروند.هر کشوری که در این توطئه با غرب شریک شود جایگاه و حیثیت خود را از دست می دهد.
( در خصوص اظهارات 'برهان غلیونی' از رهبران مخالف دولت سوریه در خصوص قطع ارتباط با ایران و حزب الله لبنان)این اظهارات نشان می دهد که این فرد گماشته غرب و رژیم صهیونیستی است.
این فرد از یک طرف از روابط خوب با غرب و آمریکا خبر می دهد و از طرف دیگر نسبت به حزب الله لبنان موضع گیری تند اتخاذ می کند که این اظهارات نشان دهنده وابستگی این شخص است
روابط و مواضع رسمی دولت ایران با عربستان مشخص است و اگر یک NGO یا نهاد مردمی در داخل ایران از مبارزات مسلمانان در یک کشور دیگر دفاع کند هیچ مشکلی ندارد زیرا این موضوع در عرف بین الملل جزو حقوق شناخته شده نهادهای مردمی به شمار می رود.
داشتن یا نداشتن رابطه با انگلیس برای ما نفعی ندارد جز این که در صورت وجود روابط گسترده تر، امکان توطئه های بیشتر این دولت علیه ملت ایران فراهم می شود.نه در ایران و نه در هیچ یک از کشورهای اسلامی، ذهنیت مثبتی از رابطه با انگلستان وجود ندارد.
جبهه متحد اصولگرایان باب مفتوحی به سوی همه اصولگرایان دارد و هر فرد یا گروهی که مبانی این جبهه را قبول داشته باشد، مورد تایید ماست.
اگر فردی داوطلب ورود به مجلس است و اسلام به عنوان دین جامع و سیاسی و قانون اساسی را قبول داشته باشد و به ولایت فقیه نیز معتقد باشد و در عین حال تجربه نامطلوبی از خود در صحنه سیاسی علیه نظام باقی نگذاشته باشد و مورد تایید مردم نیز باشد مورد تایید جبهه متحد اصولگرایان است.
 ملاک برای ما عملکرد افراد و گروه ها است که اگر در چارچوب اصولگرایی باشد مورد تایید ما است.
نظرات بینندگان