arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸

رقیب جمهوریخواه ترامپ به میدان انتخابات 2020 آمد

«ویلیام وِلد» فرماندار سابق ایالت ماساچوست به عنوان رقیب جمهوریخواه دونالد ترامپ رسما وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ویلیام وِلد» فرماندار سابق ایالت ماساچوست به عنوان رقیب جمهوریخواه دونالد ترامپ رسما وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شد.
به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، وِلد در سال 2016 به عنوان نامزد معاون ریاست جمهوری از سوی حزب لیبرتارین وارد انتخابات شده بود اما این بار خود را به عنوان رقیب ترامپ در مبارزات مقدماتی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده است.
وِلد با انتشار بیانیه ای حضور خود در انتخابات را اعلام کرد و گفت: در این دوره ای که خفقان سیاسی گسترده ای وجود دارد و هر دو حزب بزرگ درگیر نبرد «پیروزی به هر قیمتی» هستند، صدای مردم آمریکا شنیده نمی شود و ملت ما در عذاب است.
هیل نوشته که ولد شانس چندانی برای شکست دادن ترامپ در انتخابات درون حزبی ندارد. ستاد انتخاباتی ترامپ در سه ماه نخست 2019 بیش از 30 میلیون دلار و در مجموع تاکنون 40 میلیون دلار حمایت مالی جلب کرده است.
نظرسنجی گالوپ نشان می دهد که 89 درصد از جمهوریخواهان نظر مثبتی درباره ریاست جمهوری ترامپ دارند.
هرچند کمیته ملی حزب جمهوریخواه تلاش کرده تا مانع از اعلام نامزدی یک جمهوریخواه برای رقابت با ترامپ شود اما گروهی از جمهوریخواهان با تشکیل حرکتی به نام «ترامپ هرگز» سعی دارند که نامزدی را برای رقابت با ترامپ به میدان بفرستند.
برخی جمهوریخواهان امیدوارند که افرادی مانند «جری هوگان» فرماندار ایالت مریلند یا «جان کیسیچ» فرماندار سابق ایالت اوهایو وارد رقابت درون حزبی با ترامپ شوند.

نظرات بینندگان