arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰

درگذشت پرویز منصوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: پرویز منصوری از مدرسان قدیمی و شناخته شده تئوری موسیقی در ایران است که اغلب موسیقیدانان و نوازندگان برجسته فعلی از شاگردان وی به شمار می‌روند.

وی که بیش از نیم قرن سابقه تدریس و تعلیم در هنرستان عالی موسیقی و دیگر مراکز علمی حوزه موسیقی را دارد ازمدت‌ها پیش در شهر وین اتریش زندگی می‌کرد وآخرین سفر وی به ایران دو سال قبل بود.

پرویز منصوری به عنوان یکی از تاثیرگذار‌ترین معلمان و پیشگامان توسعه آموزش نوین موسیقی علمی در ایران شناخته شده و تا کنون ده‌ها تالیف و مقاله ارزشمند از جمله کتاب‌های تئوری بنیادین موسیقی، ساز‌شناسی و... در زمینه موسیقی ایرانی نوشته است.

منصوری قبل از درگذشت‌اش آرزو کرده بود دروطنش، ایران به خاک سپرده شود؛ بر اساس گفته خواهر زاده‌اش پیکر وی برای دفن در قطعه هنرمندان به زودی به ایران منتقل می‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پژمان اکبرزاده
|
NETHERLANDS
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
0
2
روح پرویز منصوری نازنین شاد باشد. او یک نمونه دیگز از پژوهشگران و نویسندگان وارسته ایرانی بود که هیچگاه قدر آنها دانسته نشد. هر چند سال یکبار در سکوت برای پیگیری کارهایش به ایران سفری می کرد و هیچگاه به دنبال منافع مالی نبود. کتاب "تئوری بنیادین موسیقی" نوشته او در سال 1371 کتاب سال در ایران شد و این هم سرنوشت او... طبق معمول تنها می توان سری تکان داد و گفت حیف...
سينا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
1
شوكه شدم
نميدونم چي بگم!
اما دوستان استاد تا بود چقدردربرنامه هاي تلويزيوني ازايشان استفاده كرديد؟
چقدربزرگداشت براي ايشان وامثالشان برگزاركرديد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدايش بيامرزتش
پارسا
|
UNITED KINGDOM
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
0
1
روحش شاد
نظرات بینندگان