arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۸۹

یک ایرانی، جوانمردترين ورزشكار جهان شد+عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امين متوسل‌زاده به عنوان جوانمرد ترين ورزشكار سال 2010 جهان شناخته شد و جايزه اش را از دست رئيس کميته بين‌المللي المپيک گرفت.

به گزارش ايلنا، مهاجم فعلي راه آهن وقتي فصل گذشته پيراهن مقاومت سپاسي را بر تن داشت در بازي با استيل‌آذين وقتي ديد دروازه بان حريف مصدوم شده و روي زمين افتاده است توپ را به بيرون زد و حاضر نشد دروازه خاللي را باز كند. به خاطر اين حركت او کانديداي دريافت جايزه بازي جوانمردانه ورزش جهان شده بود و پنجشنبه شب در مراسمي که در هتل بيورويج پالاس شهر لوزان سوئيس برگزار شد، جايزه پير دوکوبرتن را دريافت کرد. اين جايزه همه ساله به ورزشکاري اهدا مي‌شود که بارزترين حرکت جوانمردانه را انجام داده باشد.

http://www.ilna.ir/uploads/1389-11-8/motavaselzadeh.jpg

ژاك روگ، رئيس کميته بين‌المللي المپيک با تقدير از رفتار جوانمردانه اين ورزشکار ايراني جايزه پير دوکوبرتن را به مهاجم تيم فوتبال راه‌آهن اهدا کرد. در اين مراسم نماينده سازمان جهاني يونسکو، نمايندگان فدراسيون‌ هاي بين‌المللي فوتبال، واليبال، بسکتبال، دووميداني، کشتي و راگبي جهان حضور داشتند. متوسل‌زاده جمعه شب راهي ايران خواهد شد و از روز شنبه در تمرين هاي تيم فوتبال راه‌آهن شرکت خواهد کرد. فصل گذشته مقاومت سپاسي به يك دسته پائين تر سقوط كرد و مديرعامل باشگاه پس از پايان فصل متوسل زاده را مقصر دانسته بود
نظرات بینندگان