arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۵۶۸
تعداد نظرات: ۶۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰

حداد: گفتم ضرورتی ندارد که با خاتمی این گونه مقابله کنیم/ گروه خون ما به گروه خون احمدی‎نژاد نمی‎خورد

اصولا طبیعت آقای احمدی‎نژاد، طبیعت تمکین نیست. فضایی پیش آمد که ما دوران سختی را بگذرانیم؛ سختی از آن جهت بود که اصرار داشتیم اختلاف میان مجلس و دولت از یک حدی علنی‎تر نشود و از یک سقفی تجاوز نکند. ما آگاهانه این سیاست را در پیش گرفتیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
غلامعلی حدادعادل رییس مجلس هفتم در گفت و گویی درباره نحوه برخورد این مجلس با دولت‌های خاتمی و احمدی نژاد توضیحاتی داد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛ حدادعادل گفت که سیاست مجلسی که ریاستش را برعهده داشته در برابر دولت اصلاحات سیاستی غیر ستیزه جویانه بوده اما احمدی نژاد از روزی که بر سر کار آمد بنای تمکین از مجلس را نداشته است.



اهم سخنان غلامعلی حدادعادل را در ادامه به نقل از پنجره بخوانید:

*  ماجرای مجلس ششم طولانی است و من قصد وارد شدن به آن را ندارم؛ ولی از همان دوران بعد از انتخابات مجلس ششم در اواخر سال 78، بیرون از مجلس، جمعی از اصول‎گرایان جلسات منظمی داشتند و این جمع با بهره‎گیری از تجربیات گذشته، برای آینده برنامه‎ریزی می‎کرد. من در همه آن جلسات نبودم. جلسات هم متعدد بود و هم در لایه‎‎های مختلف، ولی پیروزی بزرگ ما در انتخابات شورا‎های دوم از نتایج همین جلسات بود.

    آقای حسین فدایی و آقای دکتر توکلی و جمعی دیگر از دوستان جزو تأثیرگذاران آن جلسات منظم و برنامه ریزی‎‎هایی که انجام شد، بودند. از جبهه پیروان خط امام و رهبری هم افرادی بودند.

* چون اصول‎گرایان یا همان آبادگران آن روز، بعد از سال‎ها تحمل فشار از سوی اصلاح‎طلبان پا به صحن مجلس گذاشته بودند، بدون آن‎که دچار اختلاف درونی بشوند، انتخابات هیأت‎رییسه را به‎نحو متینی به انجام رساندند و به قول معروف این هواپیما در صحن مجلس هفتم فرود آرامی داشت.

* چه قبل از مجلس هفتم، چه در حین پیدایش آن و چه در چهار سال دوره مجلس هفتم، سیاست مبنایی ما این نکته بود که بین سلایق و نظرات مختلف در جناح اصول‎گرایی وفاق ایجاد شود. جمعیت ایثارگران و دوستانی مثل آقای دکتر توکلی یک مشرب و مرام داشتند، آقای باهنر و سایر دوستان ایشان در جبهه پیروان یک روش دیگری داشتند، عده کم دیگری هم بودند که بین ما و اصلاح‎طلبان مانور می‎دادند، مثل فراکسیون «وفاق و کارآمدی» که چهره‎‎هایی مثل آقای دکتر میرمحمدی، دکتر جلالی و دکتر کامران در آن حضور داشتند. سعی عمده بنده و هیأت رییس این بود که اصول‎گرایان در مجلس چند شاخه نشوند. این سیاست روش ما در قبل و بعد شروع کار مجلس بود.

* هر هفته دوشنبه صبح‎‎ها که مجلس هفتم جلسه نداشت، در دفتر رییس مجلس جلسات منظمی برقرار بود. در این جلسات که بنده اداره می‎کردم آقایان توکلی، فدایی، زاکانی، ابوترابی‎فرد، باهنر و از یک مرحله‎ای به بعد آقای دکتر حسین نجابت، حضور داشتند. ما در این جلسات مسائل مهم را مطرح می‎کردیم تا اگر اختلافی هست، همین‎جا بروز پیدا کند تا درباره آن تبادل‎نظر شده و جمع‎بندی حاصل بشود، برای این‎که اختلافات در صحن علنی مجلس آشکار نشود و افراد شاخص مجلس رودرروی هم قرار نگیرند. در نتیجه آن جلسات و سیاستی که در پیش گرفته شد، مجلس هفتم متانت خود را حفظ کرد.



* یکی از خط قرمز‎های ما در مجلس هفتم این بود که اصول‎گرایان در برابر اصلاح‎طلبان که در مجلس هفتم اقلیت بودند، از خودشان تفرقه نشان ندهند. اگرچه ممکن بود بعضی اشخاص در اقداماتی فردی حرف‎‎هایی بزنند و مواضعی بگیرند که خلاف این روش باشد، در اجرای این سیاست موفق بودیم و بدنه اصول‎گرای مجلس علی‎رغم مشکلات یک‎پارچگی خود را حفظ کرد.
    مشکلات درون گروهی فراوان بود، ولی اجازه نمی‎دادیم به بحران تبدیل شود. شما نگاه کنید وقتی قوانین بودجه در مجلس تصویب می‎شد، خود همین آقای توکلی از نظر اعتراض و تذکر با بنده چه می‎کرد. با این‎که ما با ایشان دوست بوده و هستیم، اما مردم شاید یادشان باشد، که ایشان جلوی تربیون مجلس قرار می‎گرفت و اعتراضات تندی هم به بنده می‎کرد؛ ولی آن‎جایی که پای اصول در میان بود اصول‎گرایان یک‎پارچگی خود را تا حد زیادی حفظ می‎کردند.

* مجلس با دولت آقای خاتمی مدارا کرد. چون می‎دانستیم که این دولت تنها یک سال دیگر بر سر کار باقی‎ست و آقای خاتمی به پایان دور دوم خودش می‎رسد؛ سعی می‎کردیم حتی‎الامکان با این دولت منطقی برخورد کنیم و تلاش می‎کردیم که در مسائلی که به‎نفع کشور است، همکاری کنیم. به‎عنوان نمونه بعضی از نمایندگان در داخل مجلس و بعضی افراد در خارج مجلس انتظار داشتند که مجلس به وزیر پیشنهادی آقای خاتمی برای وزارت جدیدالتأسیس رفاه رأی اعتماد ندهد و می‎گفتند لازم نیست مجلس هفتم کمکی به تشکیل وزارت رفاه بکند. بنده استدلالم این بود که ضرورتی ندارد که با آقای خاتمی این نحو مقابله کنیم. فکر می‎کردم که تشکیل این وزارتخانه به سود کشور است و فردی هم که ایشان معرفی کرده از حداقل شرایط لازم برخوردار است. بنابراین به‎عنوان رییس مجلس تلاش کردم و علی‎رغم خیلی پیش‎بینی‎ها، آقای شریف‎زادگان با اختلاف سه رأی، توانست از مجلس رأی‎اعتماد بگیرد. آقای خاتمی هم توجه داشت که بنای ما در مجلس هفتم بر ستیزه‎جویی نبود. البته ما در بعضی موارد با دولت هم اختلاف‎نظر داشتیم مثل بحث قانون تثبیت قیمت‎‎ها، ولی قیافه مجلس هفتم در برابر دولت آقای خاتمی قیافه‎ای ستیزه‎جو نبود. در واقع آن نجابت اقلیت مجلس ششم در اکثریت مجلس هفتم ظهور یافت.

*  با پیروزی آقای احمدی‎نژاد ما امید‎های زیادی داشتیم ولی از همان ابتدا روش کار ما عوض شد. من باید یک تعبیر خاصی به‎کار ببرم تا منظورم دقیق مشخص شود. گروه خون ما به گروه خون آقای احمدی‎نژاد نمی‎خورد. به‎عبارت دیگر اصولا طبیعت آقای احمدی‎نژاد، طبیعت تمکین نیست. فضایی پیش آمد که ما دوران سختی را بگذرانیم؛ سختی از آن جهت بود که اصرار داشتیم اختلاف میان مجلس و دولت از یک حدی علنی‎تر نشود و از یک سقفی تجاوز نکند. ما آگاهانه این سیاست را در پیش گرفتیم.

* از طرف دیگر اصلاح‎طلبان متوجه می‎شدند که مجلس و دولت در دو دستگاه مختلف می‎نوازند، یعنی اختلاف آهنگ آقای احمدی‎نژاد با ما کاملا محسوس بود. البته ما سعی می‎کردیم این اختلاف اوج نگیرد. شاهد این ماجرا هم محتوای مصاحبه‎‎های مطبوعاتی رییس مجلس که به‎صورت دو هفته یک‎بار بعدازظهر‎های چهارشنبه برگزار می‎شد، هست. اگر تحلیل محتوا کنید این جلسات را متوجه می‎شوید که اکثر سؤالات خبرنگاران اصلاح‎طلب حول همین اختلافات و به منظور دامن زدن به آن‎‎ها بود. بنده متوجه بودم که نوع سؤال‎‎هایی که خبرنگاران وابسته به اصلاح‎طلبان در مصاحبه مطبوعاتی می‎آورند، به‎مثابه یک مین است تا من بر روی آن بروم و از این رهگذر جنگ میان مجلس و دولت آغاز شود. مأموریت من هم این بود که طوری از میان این میدان مین عبور کنم که

* البته با همه این اوصاف و رعایت‎‎هایی که از سوی مجلس می‎شد، یک‎بار اختلاف بین دولت و مجلس آن‎چنان بالا گرفت که رهبری نظام هم مداخله کردند. آقای دکتر احمدی‎نژاد تعدادی از مصوبات مجلس را در کشوی میز خود نگه داشته‎بود و برای اجرا به دستگاه‎‎های زیربط ابلاغ نمی‎کرد. من نامه‎ای خصوصی به رهبری نوشتم و ایشان هم پاسخ داد. در قدم سوم در روزی که هیچ کس انتظار آن را نداشت، بنده در نطق قبل از دستور، مجلس را در جریان نامه‎نگاری با رهبر انقلاب و پاسخ ایشان قرار دادم. این اتفاق به‎زودی خبر اول کشور شد. البته پاسخ رهبر معظم انقلاب به آن نامه، همچون همیشه فصل‎الخطابی بر ماجرا شد. ایشان در پاسخ خود فرمودند قوانین مجلس که به تصویب شورای نگهبان می‎رسد، برای قوای سه‎گانه لازم‎الاتباع است.

* با تمام این اوصاف ما در مجلس تلاش کردیم، رابطه دوستانه خود با آقای احمدی‎نژاد را قطع نکنیم، البته در این راه موانع زیادی هم بود. اصلاح‎طلبان مجلس از هر فرصتی استفاده می‎کردند و به رییس مجلس تذکر می‎دادند و من را به سهل‎انگاری در برابر دولت، پایین آوردن شأن مجلس و امثال آن، متهم کرده و می‎کوشیدند تا مرا تشجیع کنند که در مقابل دولت بایستم.

* عده‎ای از اصول‎گرا‎ها هم بودند که هم برای عقب نیفتادن از اصلاح‎طلبان و هم بر حسب وظیفه‎ای که احساس می‎کردند، عقیده داشتند بنده باید برخورد تندتری با دولت داشته باشم. آقای احمدی‎نژاد هم حسابی از بنده دلخور بود به جهت مشی مستقلی که داشتم. من در عین این‎که دشمنی با آقای احمدی‎نژاد نداشتم و بنا هم نداشتم که با ایشان بر سر قدرت رقابت کنم سعی می‎کردم به وظیفه خود در مجلس عمل کنم. آقای احمدی‎نژاد همان‎طور که گفتم این روش را نمی‎پسندید و چندین نامه آشکار و سراسر بدگویی و ناسزا خطاب به شخص من نوشت و منتشر کرد و حیرت همگان را هم برانگیخت. البته من هم با آرامش و با علم به این‎که چه‎کار می‎کنم در مقابل این کنش‎ها، واکنش خود را داشتم و اصلا ادبیات آن نامه‎‎ها را در پیش نگرفتم. البته تصریح هم کردم که استفاده از آن ادبیات برای من ممکن است ولی عالمانه و عامدانه پرهیز دارم که این‎چنین پاسخ بدهم.

* این سیاست سبب شد وقتی ما در آستانه انتخابات مجلس هشتم قرار گرفتیم، توانستیم با دولت و نزدیکان دولت به فهرستی واحد برسیم و اختلافات ما آن چنان اوج نگرفت که نتوانیم با حامیان آقای احمدی‎نژاد وحدت کنیم. این اتفاق در حالی رقم خورد که اصلاح‎طلبان به هیچ وجه دوست نداشتند رخ بدهد. کارگزاران سازندگی هم از به‎وجود آمدن چنین وحدتی در میان اصول‎گرایان کاملا دلخور و ناراحت بودند. من برای تداوم پیروزی اصول‎گرایان در انتخابات مجلس هشتم، از مقوله مهم وحدت مثل یک بلور شیشه‎ای که باید از آسیب افراد بی‎احتیاط حفظ شود، محافظت کردم و موفق هم شدم. نتیجه آن اقدامات این شد که وقتی مردم در 24 اسفند 86 به پای صندوق‎‎های رأی رفتند، نپرسیدند که کدام لیست مال حداد عادل است و کدام لیست مال احمدی‎نژاد، بلکه تنها به یک لیست به نام اصول‎گرایان که وجود داشت رأی دادند.

* در آن انتخابات افراد مؤثر و مهمی همچون آقای کروبی و همسر ایشان و تعداد زیادی از طرفداران آقای خاتمی هم حضور داشتند، اما با وجود وحدت میان اصول‎گرایان، پیروزی خوبی در انتخابات مجلس هشتم برای ما به ارمغان آمد.

* در این‎که اصول‎گرایان در آستانه انتخابات مجلس نهم، وحدت خود در پایان مجلس هفتم را ندارند، نباید شک کرد. البته ممکن است بعضی دوستان این تعبیر مرا نپذیرند و بگویند که این حرف من القای یأس و ناامیدی است، ولی قضیه آشکارتر از آن است که با نگفتن من پنهان بماند. باید بررسی شود که چه اتفاقاتی در این میان افتاده و در جواب این بررسی هم باید فعلا بگویم که "این سخن بگذار تا وقت دگر".
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
8
196
نه دیگه ... باز نشد. داره زمان انتخابات میشه ، حالا همه دارن احمدی نژاد رو میکبونند و قوربون صدقه ی خاتمی میشن. مردم هم که اصلا متوجه نیستند...
پاسخ ها
احد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
تو ديگه خيلي پرتي بابا با اين همه افتضاحي كه خاتمي بالا آورد چه طور ميتوني باز هم اسم اونها رو بياري
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
خوشم میاد همیشه قبل انتخابات همه مهربون میشن
بهتره آقای عادل رو یاد حرفاشون بعد از انتخابات ریاست جمهوری 88 بندازیم
سالاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
9
252
آقای حداد عادل شما لیاقت خاتمی را ندارید حق شما احمدی نژاد است!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
6
155
آقای حداد عادل فرموده اید: در آن انتخابات(انتخابات مجلس هشتم) افراد مؤثر و مهمی همچون آقای کروبی و همسر ایشان و تعداد زیادی از طرفداران آقای خاتمی هم حضور داشتند، اما با وجود وحدت میان اصول‎گرایان، پیروزی خوبی در انتخابات مجلس هشتم برای ما به ارمغان آمد.
تو را به احترام کلمه عادل که با خود یدک میکشید قسمتان میدهم انصاف داشته باشید.
وحدت همیشه در طیف شما بوده و هست بخصوص در برابر خط امام .
از شما سئوال میشود با این وحدت پس چرا در انتخابات ششم با توجه به ابطال (600000 رای )در 6000 صندوق حضرتعالی بیست و هشتم شدید؟؟؟؟؟
لطفا پاسخ بدهید.
..........
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
10
191
عجب شکوه و هیمنه ای دارد سیّد ما.........( عکس را ملاحظه فرمایید)
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
چه فایده که قدرش را ندانستند...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
دلمون براش تنگشده.
سارا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
واقعا دلتنگ سیدیم
و خسته از این زمانه سرد
بابایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
4
90
اقای حداد وعادل عزیز،خدا خیرت بدهد.
درموردهمین سیاست تثبیت قیمت ها بگوئید،ماکه یادمان هست برای جوان ترهابگین،مقاومت دولت چه بود؟الان که گذشته ومعایب خودش راخصوصادرمورد س.خت نشان داده،چه کسی اشتباه کرد؟؟؟
وچه کسی تاوان ان را میپردازد؟ایامن ازقشرضعیف نیستم؟!؟!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
6
152
حالا حالا خلی مونده تا خاتمی رو بشناسی آقا حداد
بیخود نیست بهش می گن سید مظلوم
به قول قدیمی ها : قدر عافیت را کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
4
140
سخن سال 88 را در سال 90 نمیزنند جناب حداد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
4
124
جناب آقای حداد عادل !
بپذیرید که سنگ بنای جسارتهای رئیس جمهور به مجلس و ارکان آن و عدم تمکین ایشان و قهر 11 روزه را شما نهادینه کردید .  
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
کاملا صحيح است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
6
132
تا شما باشید قدر سید ما را بدانید که چه مرد نازنینی بود دیگر چنین دولت منطقی و شایسته ای بر سر کار نخواهد آمد
بردیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
6
116
دیرفهمیدی گروه خونت نمیخونه نه تو بلکه خیلیها این اشتباه رو کردند.
اصلا نمیخواد نگران باشی مردم همیشه درصحنه آماده پرداخت هزینه های این اشنباهات شما و امثال شما هستند
انتخاب عزیز جرات داری منتشر کن
ناشناس
|
HONG KONG
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
3
57
عجب !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
6
123
خودكرده راتدبيرنيست
نجابت خاتمي كم نظيرنيست بلكه بي نظيراست
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
2
72
‫آقای خاتمی از آن مجلس حساب میبرد، چون یکدست نشده بود، نماینده گوناگونی آرای مردم بود، و به قول معروف حرفش مثل پولی بود که پشتوانه داشت. جناب احمدی نژاد از همه بیشتر در جریان وضع مجلس موجود هستند، و به نحو احسن از آن استفاده میفرمایند، که حقشان است. نوش جان!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
6
144
خاتمی نه
جناب آقای دکتر سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین و محبوب ایران.
فهمیدی؟
عمرا اگه بفهمی!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
خاتمي عزيز مابزرگيش به القاب نيست
به آب و رنگ و خال و خط چه حاجت روی زيبا را
...
نادر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
خودت هم نفهميدي چي گفتي نه ؟
شهاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
3
94
جناب حدداد مگر شما نبودید که تا پای جان برای اقای احمدی نزاد مایه گذاشتین مگر در مجلسی که وجود دارد افراد مستقلالفکر پیدا می کنید گناه کبیره این مصایب متوجه فرد یا افرادی است که در تمام زمینه ها از او حمایت کردید و هیچ اعتنایی به صحبت مردم نکردید
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
3
79
حالا که دیدید احمدی نژآد ..... همه میگویند با او نبودیم بابا این نامردی دیگه 7سال با او بودند دقیقه 90 میگن با او نیستیم بابا بگوید اشتباه کردیم نگید بده حالا میگید گرو ه خونی ما به گروه خونی بنده خدا اجمدی نزاد نمیخوره تا 7 گروه خونی مشکل نداشت حالا مشکل داره شده آقای دخوتر به قول ترکها کمی خون بدید تا اون یکسال هم داوم پیدا کنه وگرنه خون نرسه می میره یا از جای دیگه خون میگیره بعد برای شما بد میشه کسی که 7 سال خون داده الان هم بده آقای دوخوتر نامردی نکنید و ادامه بدهید
پاسخ ها
سجودي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
ما تا آخر با آقاي دكتر احمدي نژاد هستيم . بسوزي
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
3
99
اقای حداد
قبول کنید بعد از انقلاب خاتمی بهترین بود
سیاست ما دوستی با دنیا، اعتبار کشور ،وضعیت اقتصادی، ارامش در بین مردم ،رفاه عمومی ،طرفداری از نظام ،فلسطین،وضعیت همسایه ها با ما ،رابطه با عربستان و ترکیه و حتی انزوای اسرائیل در وضعیت بهتری نسبت به حال بود .اما همه ی این حرف ها به معنی این نبود که خاتمی بی عیب بود ما منطقا باید به سمتی می رفتیم که بهتر از ایشان را انتخاب کنیم ولی چنین نشد
اگر مردم جامعه رشد کنند حاکمان نیز بهترین ها انتخاب خواهند شد
پاسخ ها
بابايي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
عمو جون ، خاتمي به غير از بي بند و باري و الواتي مگه سوغات ديگه اي هم براي ملت ايران داشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
خدا وکیلی بهتر از خاتمی سراغ دارید؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
در جواب شخصی که گفت خاتمی بی بندوباری آورد: هیچ تعجب ندارد که می گفتند مگر حسین(ع) نماز هم می خواند؟؟؟
ss
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
آقا يا خانم بابايي چرا چرت و پرت مي گي؟ لات بازي رو كه شماها مد كردين، بي بند و باري هم كه نتيجه سياست ها و رفتار غلط امثال شماست.
خاطره
|
CANADA
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
11
اگر خاطر مبارک باشد ایشان در خصوص تثبیت قیمت ها و سوخت و خدمات پیشقراول بود و شعار معیشت و قابلامه خالی و ... برای دمیدن به نارضایتی ها علیه دولت خاتمی بود تا درامد ها را بکاهند هرچند خاتمی بارها گفت سیاه نمایی نکنید گریبان شما را خواهد گرفت در 3 انتخاب با همین شعار پیروز شدند (همان حاصل جلسات ابادگران) -همان که می خواستند چین اسلامی بسازند- تثبیت نرخ بنزین- قانون بودجه-قانون برتامه توسعه-تغییر قانون -افزایش قیمت ها رم کردن اسب سرکش- غزل از ریاست مجلس سکوت و.... بر تنور احمدی دمیدند حالا آتش دامن مبارک را گرفته است و با توجه به الزایمر تاریخی مردم ایشان در حال تحریف تاریخ نه چندان دور هستند البته خودشان بر امور وقوف دارند این هم مدارای شما با خاتمی
اصطلاحا شمالی ها به این حالت می گویند در بیداری مثل خوابیدگان گ...یدن.
خلاصه یوم الحساب جواب این مردم فریبی را باید بدهی آقای غلام کدام علی آهنگر چگونه عادلی که می گویی این سخن بگذار تا وقت دگر تا فرار به جلو کرده باشی شجاع باش و کمی مسئولیت اشتباهات را بپذیر
البته دکتر شریعتی در مورد برخی فیلسوفان چیز هایی گفته و خاطر ما را تسلی داده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
منظورت واضح نیست.
رزمنده دفاع مقدس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
13
جاب حداد عادل!؟؟؟. شما د اين چند سال اخير ( بعد از نسبت سببي ....) ديگر نه حداد باقي مانديد ونه عادل!؟؟؟.
و يچو و.قت همك فكر نكرديد كه، چرا بايد حقايق را كتمان كنيد بخاطر منافع جناحي و حب و بغض هايي كه،همه اش هوي نفس است!؟. مگر حضرت امير (ع) نگفتند كه، حق را بگوييد ولو به زيان خودتان!!!؟.نميتوانست حضرت امير بگويد،مگر اينكه به ضرر گرو هتان باشد!!؟.
واقعاً در دينداريتان را هم تجديد نظر كرديد!!؟؟؟؟
farshad
|
CANADA
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
17
حیف شخصیتی چون خاتمی برای این جماعت بدور از انسانیت و فهم... چقدر دلم برای صحبت های سید تنگ شده
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
16
حیف حیف و صد حیف که ما مردم محمد خاتمی را نشناختیم و در زمانی که رییس جمهور این کشور بود هر جایی که پا می گذاشتیم مردم گله و شکایت داشتند و می نالیدند .مردم قهر کردند با خاتمی و بد و بیراه نثار این مرد کردند و قدر او را ندانستند خوب شد که بعد از او کسی آمد که مردم متوجه شوند و بفهمند خاتمی که بود .
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
16
درود بر خاتمي عزيز و فهيم و نجيب و مظلوم و عالم
انقلابي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
14
آقای حداد عادل: شنیدم که مشغول کتابت و ترجمه کلام الله مجید هستید خیلی به دلم ترس افتاد چون دیدم بعضی از کلمات لاتین را چه زیبا به فارسی برگرداندی(مثل پیتزا که گفتید کش لقمه) در برگردان سیاسی هم نمونه های زیادی داریم که جنابعالی گاف دادید. اما تر به قرآن قسم اگر در توانت نیست دست از ترجمه این کتاب مقدس دست بردار.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
17
سلام ودرود بر سید بزرگوار. حالا میفهمن سید کی بود و دارن پاجه خواریش میکنن
ت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
14
آقاي حداد كه عادل نيستي يادت باشد كه مردم يه دره شعور دارن يك دره . يك دره عادل هستند . همه اينهايي كه گفتي به تاريخ خواهد پيوست و تاريخ در مورد شما قضاوت خواهد كرد اما يك چيزي گفتي كه نتونستم ازش بگدرم اينكه گفتي ما با خاتمي مدارا كرديم ... اگر شما با خاتمي مدارا مي كرديد پس اسم رفتار بزرگ منشانه و سرشار از معرفت و شعور و آزادگي خاتمي را چي مي گذاري ؟ چي
محمد عباسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
3
12
به خدا دلمون برا سید عزیزمون تنگ شده. براشون گریه میکینیم. خدا حفظش کنه. چشم دشمناش کور باد مثل (ح.ش) درود بر سه سید فاطمی. خمینی.خامنه ای. خاتمی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
باوجودي كه خاتمي راخيلي دوست دارم ولي اين نظر،ظرفيت منفي هم داره ببين
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
18
اقای حداد انصاف داشته باشید

نطق شما رو یادمون نرفته وقتی بنزین فقط و فقط 5 تومن ( 50 ریال ) در دوره خاتمی گران شد _ اونم طبق قانون مجلس _
یادممون نرفته چه بلوایی بپا کردید و به خاطر گران شدن 5 تومنی بنزین ( بازم تاکید میکنم ، طبق قانون مجلسی که خودتان در آن عضو بودید) رگ گردن نازنینتان بالا زده بود و می گفتید : بگذارید مردم نفسی بکشند... چرا بنزین را گران کرده اید!!!!!!!

و اما بعدش دیدیم که چگونه با کسی که به قول خودتان گروه خونتان به آنها نمیخورد چطور در مقابل گرانی ِ بنزین از 80 تومان به صد تومان و پشت بندش به 400 تومان و 700 تومان سکوت کردید
پاسخ ها
گمنام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
ناشناس عزيز :
ممنون از پاسخ خوب جنابعالي
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
14
هرچه زمان می گذرد من به ماهیت این اقای حداد عادل بیشتر پی می برم و برای اقای دکتر نصر متاسف می شوم این عجوبه را تحویل این جامعه داده است از همه مهمتر دروغ ایشان در باره مدارا با دولت اصلاحات است ایشان مثل بسیار ی از دروغ گویان مصاحبهای اتشینش بر علیه دولت و مخالفت از تثبیت قیمت ها یادشان رفته است
مختارنامه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
11
آقای حداد
برای من یک چیز خیلی جالبه . شما همیشه در توهم این هستید که "انتخاب" میشوید. واقعا شما را به خدا واقعا این طور فکر میکنید؟ یعنی تصور میکنید که اگر شورای نگهبان را خدا نمی آفرید اصلا تا در مجلس هم می رفتید؟ آدم گاهی با خودش فکر میکند که بعضی از سیاسیون چرا نماز میخوانند و دم از خدا میزنند در حالی که اگر به قدر دانه ی خردل اعتقادی داشتند این دروغ های شاخ دار را نمیگفتند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
8
dir goftid baradar jan kheili dir
آرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
14
2
مثل اینکه اکثر کسانی که نظ دادند متوجه حرف آقای حداد درباره آقای خاتمی نشدند
ایشان گفتند چون زمان اقای خاتمی در حال اتمام بود ما با ایشان مدارا کردیم نه اینکه آقای خاتمی خوب بود و یا حرفی مثل این
اول درست بخوانید بعد از ذوق زده شوید
آقای احمدی نژاد خوب هم نباشد بهتر از جناب خاتمی است و ما مجبوریم بین بد و بدتر بد را انتخاب کنیم که کردیم
م.ح
|
UNITED STATES
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
2
15
دلمون واسش تنگ شده خدای.. یکی بود یکی... دیگه عمرا بتونین کسی مثل سید عزیز رو واسه ریاست جمهوری پیدا کنید.... خرابش کردید خودتون...
سیدمهدی موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
1
18
بر و بچه های انتخاب خوان !!!
برای شناخت واقعی آقای حداد به اصطلاح عادل به روزنامه های فردای جنایت کهریزک یه سری بزنید که مواضع ایشان چه بوده
ایشان فرمودند حالا گیرم چند نفری در جریان این بازداشتگاهها کشته شده اند اینها هزینه آزادی و دموکراسی نظام است که همه باید بپردازند.
مسیح خیری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
8
با درود به شما جناب حداد عادل اکثریت هوشیار جامعه اسلامی ایران به تخلفات غیر عادی اقتصادی و سیاسی ایشان بعنوان رئیس قوه مجره واقفند و حتی اشد برخورد مجلس را می خواهند که به نظر من اگر شرایط امنیتی منطقه اجازه دهد ( که آن هم بصورت مشکوک از طرف ایشان و اطرافیان به پایین ترین سطح پس از جنگ تحمیلی رسیده است) مانند گذشته که بیاد دارم چگونه مقام معظم رهبری پی از اخراج بنی صدر و شهادت مظلومانه شهید رجایی چگونه سکان کشور ایران را بدست گرفتند این افراد عاصی از دایره پاک مسئولین مملکتی محترمانه بیرون روند.
maryam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
18
إ إ إ إ !!!!!!!!!!!!! همین پارسال بود یادتونه چقدر از احمدی نژاد حمایتای بی امان می کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا میگه من گروه خونیم به اوس محمود نمی خوره !!!!!!
همیشه از بچگیم از بزرگترام میشنیدم که میگفتن : سیاسست پدر و مادر نداره .....
hasan kh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
1
16
خاتمي تــك بوى تــــــــــــــــــك !!
کوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
2
23
انتخاب جون ،چرا پیامهایی که به حقیقت نزدیکتره را حذف می کنی عزیز!!راستی وزن مقبولیتی آقای خاتمی قابل مقایسه با آمثال حداد عادله واقعا؟؟
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
25
آقاي حداد.. اين قانون گريزيها و گستاخي دولت در قانون شكني و خودخواهي اش و عقل كل دانستن خود و بي اعتنايي به نظرات خارج از دولت را مجلس هفتم نهادينه كرد.. مجلسي كه رياستش را امثال شما و آقاي باهنر به عهده داشتيد.. حالا كه كارنامه اين دولت را خراب مي بينيد خود را يواش يواش از دولت و همراهي با او مبرا مي كنيد؟! اندكي شجاعت داشته باشيد و مسووليت كارهاي اشتباهتان را بپذيريد.
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
2
33
اقاي حداد.. حالا ديگه شما هم قدر آقاي خاتمي را خوب مي فهميد..اما چه سود.. 8 سال تمام منابع كشور به هدر رفت و زيرساختها چندان رشد نكرد و با وجود بالاترين درامدهاي نفتي تاريخ نفتي ايران.. رشد اقتصادي پايين باقي ماند و بيكاري بالا و تورم لجام گسيخته و كسب و كار در ركود ....
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
21
نتایج: 1.اصلاح طلبا و خبرنگاراشون(!) میخواستن بین ما اختلاف بندازن ولی "من" نذاشتم
2.کارای "من" باعث شد مجلس قوی! هشتم بیاد سر کار و اینجوری مردمو...
3. زحمات "من" باعث شد کارگزارانیا کلی ناراحت شن
4.من من من من من...
بنده خدا توجه نداره که حتی احمدینژادم آدم حسابش نمیکنه ها...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
كي حسابش ميكنه؟
یک طلبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
1
7
الحمد لله که باز یه نفر پیدا شد که یه مقداری از حقایق رو بگه !
سسق
|
SWEDEN
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
28
3
این سید عزیز شما اگر الان بود مملکت ما یکی از ایالات آمریکا یا اسراییل بود.
سید عزیز لطفا نگویید. بگویید خاتمی عزیز. اگر ایشان التزامی به جد خود داشت با زنان نامحرم دست نمی داد و بی بند و باری در زمان ایشان اینقدر در مملکت رواج پیدا نمی کرد.
البته این نه به این معناست که کار احمدی نژاد درست است.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
22
0
اولا - دوره نگيرد بعضي با اين اظهار نظرهاي.... نسبت به شخص خاتمي و بزرگركردن نبجايي او هنوز قربان خط و خال اوشدن دوران اصلاحات فراموششان نشده و آن هوا را در سردارند كه توسعه سياسي خاتمي چيزي جزء پر رويي دشمنان و هتك حرمت ارزشها را بدنبا نداشته و فكر مي كنند با فحش و بد وبيراه به ارزشها دوباره اگه ( خاتمي بيايد كه چون در آزمون تاييدفتنه گران قبول شده و نمره گذر از فتنه گران رابدست نياورده ) به اندازه تعداد حتاكي هايشان مقام حكومتي به آنها مي دهند اما خدا آن روز را نمي آورد خدمات اصول گرايان براي مردم محروم وصف ناپذير است خدا مي داند . درايت و منطق شخص حداد عادل و امثلهم هم بر كسي پوشيده نيست .
پاسخ ها
برره
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
هاااا اي يه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
0
5
محبوب!!!!!جالبه.
اوکتای
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
0
8
سلام

در باره سیاست تثبیت قیمت ها مجلس هفتم مرتکب اشتباه بزرگی شد که نابسامانی های اقتصادی فعلی نتیجه مستقیم همان اشتباه است.
ای کاش شجاعت اعتراف به خطا در سیاست مداران ما وجود داشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
8
4
کاش در آستانه انتخابات گفت و گوی مفصلی با آقا روح الله حسینیان ترتیب بدین
نظرات بینندگان