arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰

اظهارات عجیب مولوی عبدالحمید درباره اعدام قاچاقچیان!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مولوی عبدالحمید در جلسه تفسیر قرآن در مسجد مکی زاهدان با حمله به قوانیین جزایی کشور اعدام قاچاقچیان مواد مخدر را خلاف دستورات اسلام و قرآن دانست!

به گزارش انتخاب به نقل از مشرق، این روحانی پر حاشیه اهل سنت جنوب شرق که از عوامل اصلاح طلبان افراطی در سیستان و بلوچستان محسوب می شود در جلسه تفسیر قرآن مسجد مکی افزود: در کشور ما اگر کسی سلاح به همراه داشته باشد و یا مواد مخدر از قبیل تریاک و هروئین و... حمل کند، اعدام می شود، و گسترده ترین اعدامها مربوط به مواد مخدر است، در حالی که این مجازات اسلامی نیست!

امام جماعت مسجد مکی زاهدان، ادامه داد: اگرچه در مورد حرمت مواد مخدر هیچ شکی نیست و ضرر و زیان آن بسیار وسیع است و تهدیدی برای بشریت به حساب می آید، اما مجازات شرعی آن، اعدام به این گستردگی نیست . مجازات اینگونه موارد تعزیر است که در تعزیر نیز حاکم و قاضی اکثرا حکم به زندان، شلاق و یا تبعید می دهد

این اظهارات قابل تامل مولوی عبدالحمید در حالی مطرح می شود که معضل قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق سبب شهادت صد ها تن از ماموران امنیتی و انتظامی و همچنین از عوامل اصلی ناامنی در جنوب شرق کشور محسوب می شود.

به نظر می آید اینگونه اظهارات سبب ایجاد برخی شبهات در میان عوام اهل سنت شده و همچنین زمینه را برای افزایش فعالیت بیشتر باندهای داخلی و خارجی مواد مخدر در سیستان و بلوچستان فراهم خواهد کرد.

گفتنی است که برخی از مدارس دینی مروج وهابی گری در سیستان و بلوچستان علاوه بر دریافت کمک های دلارهای نفتی برخی کشورهای عربی منجمله عربستان سعودی از طریق برخی قاچاقچیان مواد مخدر نیز تغذیه مالی می شوند.

نکته جالب انکه مدیران این مدارس برای توجیه این مسئله فتوا داده اند که با پرداخت قسمتی از سود حاصل از قاچاق به مدارس دینی بقیه اموال حلال خواهد شد!
نظرات بینندگان