arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۸۹

معاون اوباما: بهتر بود که صدام را سرنگون نمی کردیم

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که بهتر بود جرج بوش رئیس سابق آمریکا اقدام به سرنگونی رژیم صدام در عراق نمی‌کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که بهتر بود جرج بوش رئیس سابق آمریکا اقدام به سرنگونی رژیم صدام در عراق نمی‌کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری النخیل، جو بایدن این سخنان خود را در برابر اعضای دموکرات کنگره آمریکا طی نشستی در پارلمان محلی ایالت "مریلند " ایراد کرد.

بایدن به عنوان کسی که مسئول پرونده عراق از سوی باراک اوباما است، مطالعه ای درباره سیاست کشورش درخصوص عراق ارائه داد.

بایدن که به عنوان یک سناتور در پایان سال 2002 استفاده از زور در عراق را تایید کرده بود، گفت: سالهای طولانی که همراه با ریختن خون بسیاری و درد و رنج فراوانی برای عراقی‌ها بود، ممکن است هزینه خیلی گزافی به دنبال داشته باشد و شاید اصلا نباید چنین اقدامی اتخاذ می شد.

وی افزود: شاید بسیاری از شما این سوال را ازخود بپرسد و گمان نکنید که من چنین سوالی از خود نمی پرسم که آیا این امر مستحق کشته شدن 4 هزار و 439 نفر از سربازان آمریکایی و زخمی شدن 32 هزار نفر دیگر را داشت که 16هزار نفر از آنها نیاز به مراقبت دائمی دارند؟

معاون رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که فقط تاریخ است که می تواند این سوال را پاسخ دهد، ولی اگر امکان بازگشت به گذشته وجود داشت دست به چنین اقدامی نمی زدیم یا حداقل با شیوه‌ای که انجام شد، دست به چنین اقدامی نمی زدیم.

نیروهای آمریکایی تابستان گذشته ماموریت جنگی خود را در عراق به پایان رساندند و هنوز 50 هزار نظامی در آنجا مستقر هستند که بر اساس توافقنامه امنیتی باید پایان سال جاری از عراق عقب نشینی کنند.1634
نظرات بینندگان