arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۰۱ دی ۱۳۹۰

مکارم شیرازی: اگر پیوندتان با قرآن قوی شود همه چیز خواهید داشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله مکارم شیرازی روز پنجشنبه در نخستین جشنواره ملی قرآن پژوهی و طب که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از علی(ع) تصریح کرد: از همه بهتر بعد از پیغمبر علی(ع) قرآن را شناخت و بیان کرد و اگر سخنان مولا را در نهج البلاغه درباره قرآن جمع آوری کنیم کتاب مفصلی می شود.
وی افزود: حضرت علی(ع) می فرماید: هر گاه احساس کردید قلبتان زنگاری گرفته برای جلا دادن قلب به قرآن پناه ببرید.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید برابعاد گوناگون آیات قرآن تصریح کرد: قرآن سه بخش متون، اشارات و بتون دارد، متون متن قرآن، اشارات نکاتی است که اگر فکر کنیم درک می کنیم اما بتون چیزهایی است که در اختیار ائمه است و آنها پرده برداری می کنند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه نباید از مسایل ریاضی در قرآن به سادگی گذشت، گفت: قرآن در سوره کهف درباره سالهای خواب اصحاب کهف می فرماید 300 به اضافه 9، این اشاره به تفاوت سال شمسی و قمری است.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: خداوند در سوره رحمن نخل و انار، در سوره نباء انگور، در سوره تین زیتون را می شمارد و به آنها قسم می خورد، این پنج میوه در سلامت انسان موثر است.
وی کسانی که قرآن نداشته باشند اما هم چیز داشته باشن فقیر هستند، اگر پیوندتان با قرآن قوی شود همه چیز خواهید داشت.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه به فال نیک می گیرم که دانشگاههای پزشکی پیش قدم شدند در اینکه رابطه طب و قرآن پژوهی را پیدا بکنند، ابراز داشت:گفتند که مقالات زیادی در این زمینه نگاشته شده است این نشان می دهد استعداد و هوش سرشار در جوانان کشور ما هست.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ما فکر می کنیم دانش از غرب به شرق آمده و ما باید مصرف کننده علوم آنها باشیم، اظهار داشت: علم در سابق از شرق به غرب رفته است، ان شالله رتبه علمی کشور ما بالا بیاید و روزی برسد که ما بتوانیم صادر کنندگان علم به دنیا باشیم.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان