arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۸۹

جزییات حادثه تصادف در ايران‌خودرو

رييس پليس ترافيك شهري راهور ناجا با تشريح جزييات حادثه تصادف در شركت ايران‌خودرو اظهار كرد: راننده‌ كاميون گواهينامه پايه يك و كارت سلامت نداشته است و پس از انتقال به پليس پيشگيري تازه متوجه حادثه شده بود!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس پليس ترافيك شهري راهور ناجا با تشريح جزييات حادثه تصادف در شركت ايران‌خودرو اظهار كرد: راننده‌ كاميون گواهينامه پايه يك و كارت سلامت نداشته است و پس از انتقال به پليس پيشگيري تازه متوجه حادثه شده بود!

سرهنگ محسن مهرايي در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: اين حادثه در ساعت 23:30 سه‌شنبه شب در محوطه داخلي شركت ايران‌خورو رخ داد كه بر اثر آن يك دستگاه كاميون بنز وايلر كه وسايل اسقاطي داخل كارخانه را جابجامي‌كرد، در حين عبور از محل با كاركنان اين شركت كه در حال سوار شدن به سرويس كارخانه بودند، برخورد كرد.

وي ادامه داد: راننده اين كاميون كه در زمان حادثه كنترل كاميون را از دست داده بود ابتدا با دو دستگاه خودرو پارك شده در محل و پس از آن با تعدادي از كاركنان برخورد كرد كه اين حادثه منجر به كشته‌شدن چهار كارگر كارخانه و زخمي‌شدن 13 كارگر ديگر شد.

مهرايي افزود: اين كاميون پس از طي مسافتي حدود 100 متر در نهايت با برخورد به ساختمان خط 4 مونتاژ كارخانه متوقف شد.

رييس پليس ترافيك شهري راهور ناجا اضافه كرد: در بررسي‌هاي صورت گرفته از سوي كميته‌ فني تصادفات مشخص شد كه خودرو از نظر سيستم ترمز و هدايت نقصي نداشته اما فاقد معاينه فني بوده است.

وي با اعلام اينكه راننده‌ كاميون، گواهينامه پايه يك ندارد، به ايسنا گفت: راننده اين كاميون داراي گواهينامه پايه دو رانندگي است و در زمان حادثه نيز هوشياري كاملي را نداشت كه علت آن در مراحل بعدي از سوي مراجع قضايي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

مهرايي ادامه داد: كارت سلامت اين راننده از ارديبهشت سال گذشته فاقد اعتبار بوده و تمديد نيز نشده است. اين در حاليست كه راننده هم اظهار مي‌كند كه تا زماني كه وي را به پليس پيشگيري منتقل نكرده بودند متوجه وقوع اين حادثه نشده است.

رييس پليس ترافيك شهري راهور ناجا با تاكيد بر اينكه بنا شده مجددا تست سلامت از اين متهم گرفته شود، افزود: كروكي محل حادثه كشيده شده و متهم بعد از انتقال به كلانتري، در بازداشت است.

مهرايي افزود: مسووليت بكارگيري راننده غيرمجاز و خودرو فاقد معاينه فني برعهده شركت بكارگيرنده است كه در طي مراحل قضايي اين موضوع مد نظر قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان