arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / متهم ردیف اول پرونده مدیران سابق بانک مرکزی کجاست؟ / خالکوبی مانع دریافت گواهینامه رانندگی نمی‌شود / بازداشت حسن عباسی؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اورانیوم غنی شده ۴.۵ درصدی ایران '۳۷۰ کیلوگرم' شده --- سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران می گوید در حال حاضر موجودی اورانیوم غنی‌شده چهار و نیم درصدی این کشور به ۳۷۰کیلوگرم رسیده است. بهروز کمالوندی همچنین گفت ایران تعهدی ندارد میزان آب سنگین خود را کمتر از ۱۳۰ تن نگهدارد.

حسن عباسی 'بازداشت شد' --- خبرگزاری تسنیم نوشت که حسن عباسی، فعال سیاسی و تحلیل گر اصولگرا "بازداشت شد."

تایید بازداشت 'حسن رعیت' --- غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران، بازداشت حسن میرکاظمی ملقب به "حسن رعیت" را تائید کرده است. اسماعیلی سه‌شنبه (۲۲ مرداد) در نشستی خبری به بازداشت او اشاره کرد ولی نامی از او نبرد.

نیروی انتظامی: خالکوبی مانع دریافت گواهینامه رانندگی نمی‌شود --- رئیس مرکز معاینات پزشکی معاونت بهداد ناجا گفت: "صرف داشتن خالکوبی مانع احراز صلاحیت فرد برای دریافت گواهینامه رانندگی نیست اما چنانچه فرد دارای خالکوبی‏‌های مشهود، نامتعارف و یا سابقه خودزنی داشته باشد، باید از نظر احتمال ابتلا به برخی اختلالات روانی تأثیرگذار در رانندگی مورد بررسی و ارزیابی‌های روانشناختی قرار بگیرد که نظریه نهایی براساس رأی کمیسیون روان‌پزشکی و براساس مصاحبه و تست‌های روانشناسی صادر می شود."

عیسی کلانتری: مدارس طبیعت غیر قانونی است و مجوز ندارند --- عیسی کلانتری، ربیس سازمان محیط زیست درباره تعطیلی مدارس طبیعت گفت: "این مدارس غیرقانونی بودند و هیچ مجوز رسمی نداشتند، همچنین طبق فتوا مراجع هم این مدارس غیرشرعی هستند. مراجع تشخیص دادند در این مدارس ایدئولوژیهای غیرشرعی ترویج می‌شود." کلانتری افزود: "وزارت اطلاعات به ما اعلام کرد افرادی که بنیان‌گذار مدارس طبیعت بودند، عضو حزب توده هستند و صلاحیت هیچگونه فعالیت را ندارند. البته یکی از این افراد شبانه‌روز در تلویزیون صحبت می‌کند."

نگرانی آمریکا از پایان تحریم تسلیحاتی ایران --- پومپئو در مطلبی در توییتر وزارت خارجه آمریکا نوشته است: "عقربه های ساعت حرکت می‌کند. زمان باقی مانده تا انقضای مهلت تحریم تسلیحاتی علیه ایران و پایان ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی به پایان می‌رسد. ما از تمامی متحدان و شرکای خود می‌خواهیم تا فشار بر ایران را افزایش دهند تا رفتار بی‌ثبات ساز خود را کنار بگذارد."

رهامی: برخی مراجع قم وعده دادند با رهبری تماس گرفته و درباره حصر با ایشان صحبت کنند --- محسن رهامی، عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان با بیان اینکه ما با برخی از مراجع قم هم دیدار داشته‌ایم و یکی از موارد مورد بحث ما درخواست کمک برای رفع حصر بوده آن‌ها وعده دادند که با رهبری تماس گرفته و درباره حصر با ایشان صحبت کنند. رهامی با اشاره به اقداماتی که در رفع حصر آیت الله منتظری صورت گرفت و در چند مرحله حصر کاملا برطرف شد، گفت: طی کردن همان روال را برای رفع حصر آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد انتظار داریم، اظهار داشت: ما انتظار داشتیم با توجه به پیگیری‌ها و مکاتبات و ملاقات با رهبری، سرعت و شیب رفع حصر بیشتر باشد.

برخی در حوزه علمیه به دنبال تضعیف رهبری هستند --- آیت الله محمدتقی مصباح‌یزدی گفت: امروز برخی در حوزه علمیه به‌ دنبال تضعیف رهبری هستند. شاید رهبری روزانه نتواند حتی چهار، پنج ساعت خواب راحت داشته باشد. حتی فکر این‌که بعد از امام (ره) چه خواهد شد، برای ما ناراحت کننده بود؛ اما خدا از خزانه غیب چنین شخصی را نصیب ما کرد.

نظر جهانگیری در مورد کوپن --- معاون اول رئیس جمهور گفت: من چندان با کوپنی شدن مخالف نیستم اگر در روزی از زبان بنده مطرح شد که با این موضوع موافقم این به معنای آن بود که طرح مسئله کردم. عده‌‌ای عنوان کردند که به جای کوپن کاغذی آن را الکترونیکی کنیم این هم امکانپذیر نیست چرا که ما سیستم دهه 60 را نداریم که برای کالای اساسی کوپنی کنیم.

 مگر عارف عملکردی هم دارد که کسی بخواهد از او انتقاد کند؟ --- کرباسچی با اشاره به عملکرد رئیس فراکسیون امید مجلس و رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: محمد رضا عارف در شورای عالی اصلاح طلبان و مجلس در این مدت چه‌کار کرده است؟ همه اعتراض های اصلاح طلبان به دلیل عملکرد او است. وی عملکردی ندارد که کسی بخواهد از او انتقاد کند. اتفاقا ناکارآمدی شورای عالی باعث شده است که رئیس دولت اصلاحات به سراغ نهاد بالا دستی برو

میعاد صالحی با دستور روحانی برکنار شد --- روز گذشته، مختاری مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به برکناری میعاد صالحی مدیر عامل صندوق بازنشستگی اظهار کرد: ساعتی پیش با دستور رئیس جمهور ، صالحی برکنار شد. وی تصریح کرد: البته رئیس جمهور از ابتدا نیز با انتصاب وی در صندوق مخالف بود.

مقامات روسیه به ساکنان توصیه کرده اند روستای همجوار با مرکز آزمایش موشکی را تخلیه کنند --- مقامات استان آرخانگلسک روسیه به ساکنان روستای نیونوکسا که در نزدیکی آن انفجار رخ داده بود توصیه کرده اند روستا را تخلیه کنند.  هفته گذشته در یک مرکز آزمایش موشکی که در نزدیکی این روستا واقع است، ۵ دانشمند کشته شدند.

متهم ردیف اول پرونده مدیران سابق بانک مرکزی کجاست؟ -- در نشست سخنگوی قوه قضاییه خبرنگاری پرسید: «متهمی به نام سالار آقاخانی گریخته است. درباره آن توضیح می دهید؟» اسماعیلی در پاسخ گفت: متهم برای رسیدگی به دادگاه احضار شده است که حاضر نشده. وثیقه لازم از او اخذ شده. ما نمی دانیم او کجاست و از طریق قانونی و وثیقه گذار پیگیریم در ادامه جلسات دردادگاه حضور یابد و از خود دفاع کند. در غیر این صورت دادگاه تصمیم قانونی خواهد گرفت.

نظرات بینندگان