arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸

سرلشکر باقری: روابط چین و ایران به سمت روابط راهبردی تغییر کرده

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ظرف چند سال گذشته روابط چین و ایران به سمت روابط راهبردی تغییر کرده و روز به روز در حال بهبود است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ظرف چند سال گذشته روابط چین و ایران به سمت روابط راهبردی تغییر کرده و روز به روز در حال بهبود است.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران امروز (پنجشنبه) در دیدار رییس دانشگاه عالی دفاع چین در پکن اظهارداشت: در ظرف چند سال گذشته روابط چین و ایران به سمت روابط راهبردی تغییر کرده و روز به روز در حال بهبود است و نیروهای مسلح دو کشور هم در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه مسائل آموزشی و علمی روابط خوبی با یکدیگر دارند.

وی با بیان اینکه جهان در حال تحول است و چالش های مختلفی پیش روی کشورها وجود دارد که باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند، تصریح کرد: دانشگاه بهترین گزینه برای انجام فعالیت های پژوهشی در این زمینه است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دانشگاه دفاع ملی ایران در راستای تقویت روابط دفاعی با چین، آماده انتقال تجربیات خود به دانشگاه دفاع ملی چین است.

رییس دانشگاه دفاع ملی چین هم در این دیدار گفت: روابط خوب و سالم دو جانبه ایران و چین باعث صلح و ثبات منطقه می‌شود و روابط خوب به نفع منافع مشترک دو کشور است و چین هم بر همین اساس به دنبال توسعه این روابط است.

«وو جیمینگ» گفت: با توسعه و تقویت روابط سیاسی دو کشور روابط نیروهای مسلح دو کشور هم به صورت مناسبی توسعه یافت به طوری که در سال های گذشته نیروهای مسلح دو کشور در زمینه های مختلف از جمله مسائل فنی و آموزشی مبادلات بسیار خوبی داشتند.

وی با اشاره به اینکه در مراحل بعدی بر اساس تفاهمات امضا شده میان رهبران و مقامات دو کشور باید به دنبال اجرایی کردن تفاهم ها باشیم، تصریح کرد: دانشگاه دفاع ملی چین به عنوان بزرگترین دانشگاه دفاعی این کشور مایل به توسعه روابط دانشگاهی با ایران است.

نظرات بینندگان