arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۰

حمله مردم خشمگین به مقر شورای انتقالی لیبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معترضان در شهر بنغازی لیبی به مقر شورای انتقالی این کشور حمله کردند.

به گزارش انتخاب، روز شنبه مردم خشمگین بنغازی به ساختمان شورای ملی انتقالی لیبی یورش بردند.در زمان حمله ، رئیس این شورا هنوز داخل ساختمان بود. مردم در بنغازی که محل رویش انقلاب لیبی محسوب می شود ، از چند هفته قبل تظاهرات برپا کرده و خواستار اخراج مقامات دوره قذافی از دولت و همچنین شفافیت بیشتر شورای انتقالی درباره نحوه خرج کردن سرمایه های کشورشان شده اند. صدها مرد جوان که بسیاری مجروح جنگی بودند ، مقابل دفاتر شورای انتقالی تظاهرات کردند و وقتی عبدالجلیل قصد داشت خارج شود و برای مردم سخنرانی کند ، به سمت او بطری پرتاب کردند و همین باعث شد نیروهای امنیتی گاز اشگ آور شلیک کنند.معترضان نیز با پرتاب سنگ و بطری شیشه های ساختمان را شکستند.

خودروی عبدالجلیل نیز براثر پرتاب سنگ آسیب دید. حمله مردم بنغازی به مقر شورای انتقالی یک ضربه جدی به این شورای خود خوانده (اما برسمیت شناخته شده از سوی جامعه بین المللی )محسوب می شود و نشان می دهد که نارضایتی ها در خصوص نحوه اداره کشور در حال افزایش است.

بسیاری از کسانی که در جنگ داخلی نه ماه در لیبی جنگیده اند ، الان از میزان خسارتی که دولت قولش را داده است ، راضی نیستند و می گویند که ای مبلغ نیازهای آنها را برطرف نمی کند.
نظرات بینندگان