arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

با سردترین نقاط زمین آشنا شوید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بسیاری از مردم علاقه دارند تا با "ترین ها" در دنیا آشنا شوند. با توجه به این که در حال حاضر در فصل زمستان هستیم و روزهای سردی را می گذرانیم سعی کردیم تا در این مطلب شما را با سردترین نقاط بر روی زمین آشنا کنیم.
به گزارش انتخاب به نقل از باشگاه خبرنگاران، مطمئن هستیم که بعد از خواندن این مطلب و مقایسه درجه حرارت های این نقاط با درجه حرارت فعلی در نقاط مختلف کشور خیلی هم احساس سرما نخواهید کرد!

شهر " International Fall " در ایالت مینه سوتا_ آمریکا
ایالات متحده آمریکا از 50 ایالت تشکیل شده است که 48 عدد از آنها در همسایگی جنوبی کشور کانادا ، یکی ایالت آلاسکا که در شمال شرق کانادا قرار گرفته و دیگری هاوایی که در مرکز اقیانوس آرام قرار گرفته است. سردترین نقطه در مجوعه 48 تایی ایالات آمریکا شهر " International Falls " در ایالت مینه سوتای آمریکا است. میانگین کلی درجه حرارات هوا در این شهر در طول سال 2 درجه سانتی گراد است. میانگین دمای هوا در سه ماه زمستان در این شهر نیز همیشه زیر صفر است.

ناحیه" Umiat " در آلاسکا_ آمریکا
این ناحیه در ایالت آلاسکای آمریکا قرار گرفته است و سردترین نقطه در کل آمریکا لقب گرفته است. دمای متوسط این ناحیه در طول سال منفی 12 درجه سانتی گراد است.

ناحیه " Snag " در کانادا
ناحیه " Snag " در کشور کانادا عنوان سردترین نقطه در آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده است. در سوم فوریه 1947 درجه حرارتی در حدود منفی 63 درجه سانتی گراد در این ناحیه ثبت شده است. در این حالت و با توجه به تغییر پیش آمده در حالت ملوکولهای هوا صدای یک شخص در بهترین حالت تا فاصله 5 کیلومتری نیز قابل شنیدن است و بعد از هر بازدم شما هوا خارج شده یخ زده ابتدا به صورت مایع و سپس جامد درآمده و به زمین می افتد.

ایستگاه " Northice " در گرین لند
این ایستگاه که بر روی صفحه یخی گرین لند واقع شده است در حقیقت سردترین نقطه در نیمکره غربی است. در 9 ژانویه 1954 میلادی دمایی در حدود منفی 66 درجه را ثبت کرده است. ثبت این درجه از حرارت در آن زمان باعث تخلیه ایستگاه تحقیقاتی موجود در آن منطقه شد.

شهر "یاکوتسک" در سیبری _ روسیه
این شهر به عنوان سردترین شهر در جهان معرفی شده است. این شهر به عنوان مرکز ناحیه " یاکوتیا" در سیبری روسیه قرار گرفته است و جمعیتی در حدود 200 هزار نفر را در خود جای داده است. دمای هوا در ماه ژانویه به طور معمول در حدود منفی 50 درجه سانتی گراد است . در این شهر بیشتر مردم سعی می کنند تا در بیرون از خانه از عینک استفاده نمی کنند چون ممکن است که عینک به صورت آنها بچسبد و همچنین اتومبیل های خود را در سرتاسر شبانه روز روشن نگاه می دارند چون در صورت خاموش شدن احتمالا به سختی روشن خواهند شد.

روستای " Oymyakon " در سیبری _ روسیه
این روستا که سیبری در شمال کشور روسیه قرار گرفته است به عنوان به سردترین نقطه در نیم کره شمالی به ثبت رسیده است. در تاریخ 26 ژانویه 1926 دمایی در حدود منفی 71 درجه سانتی گراد در این منطقه به ثبت رسیده است.

ایستگاه وستوک در قطب جنوب
اما سردترین دمای ثبت شده در نیم کره جنوبی و تمام دنیا مربوط به ایستگاه تحقیقاتی " وستوک " مربوط به روسیه در قطب جنوب است. در 21 جولای 1983 میلادی دمایی در حدود منفی 89 درجه سانتی گراد در این منطقه به ثبت رسید.
نظرات بینندگان