arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰

فرمانده ناجا: فاصله گرفتن مردم از پليس سمي مهلك براي ماست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه فاصله گرفتن مردم از پليس براي ما سمي مهلك است گفت: سال 90 امن‌ترين سال ايران در طول تاريخ گذشته است.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در بيست‌وهشتمين مراسم دانش‌آموختگي دانشجويان دانشگاه علوم‌انتظامي كه صبح دوشنبه در دانشگاه علوم انتظامي برگزار شد با بيان اينكه آموزش بخشي از خدمت است، گفت: ماموران نيروي انتظامي براي ايجاد نظم و حفاظت از نظم جامعه وارد اين دانشكده مي‌شوند تا آموزش‌هاي لازم را ببينند.

وي با بيان اينكه ماموران پليس خود را در سنگر تربيت آماده مي‌كنند تا وارد ميدان شوند به آيه‌اي از قرآن مجيد اشاره كرد و گفت: در اين آيه خداوند به پيامبر (ص) توصيه مي‌كند كه با مردمش نرم‌خو و مهربان باشد.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه پليس بايد در برابر مجرمان و جرايم مقتدر باشد، افزود: در عين حال پليس بايد با مردم با رحمت و نرمش برخورد كند.

مردم بايد از حضور پليس احساس امنيت كنند

احمدي‌مقدم با بيان اينكه آيات قرآن و رفتار پيامبر (ص) براي پليس الگويي است، گفت: پليس بايد پشتوانه مردم و مظلومان باشد و مردم بايد از حضور پليس احساس امنيت كنند.

وي با بيان اينكه پليس بايد به گونه‌اي رفتار كند كه مردم آن را تكيه‌گاه محكم و مطمئني در برابر حملات بدانند و به او پناه ببرند، گفت: اگر ماموران پليس عناصر اخلاقي و فرهنگ سازماني را براي مدارا با مردم پيش‌ نبرند مردم از ما فاصله مي‌گيرند.

فرمانده ناجا با بيان اينكه رضايت مردم و اعتماد آنان به پليس شاخص بسيار مهمي براي پليس محسوب مي‌شود، گفت: ممكن است مردم اغفال شوند يا فريب بخورند و با ماموران پليس به تندي رفتار كنند كه ماموران بايد از او بگذرند و براي او طلب مغفرت كنند.

وي با اشاره به فعاليت مركز نظارت همگاني (197) و مركز افكارسنجي و غيره ادامه داد: پليس براي اين كه مطالبات مردم را بفهمد و انتقادات و پيشنهادات آنان را مورد ارزيابي قرار دهد و تصميمات خود را متناسب با نيازها و مطالبات مردم در نظر بگيرد اقدام به راه‌اندازي اين‌گونه مراكز كرده است.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه امروزه اگر فروشگاهي كالايي متناسب با نيازهاي مردم ارائه نكند مردم از آن فروشگاه خريد نمي‌كنند، گفت: سليقه مشتري بايد در نظر گرفت و نيروي انتظامي نيز در ارائه خدمات بايد نيازها و مطالبات مردم را بشناسد و پاسخگو باشد.

احمدي‌مقدم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري كه ماموران نيروي انتظامي را مجاهد في‌سبيل‌الله خواندند، خاطرنشان كرد: الگوي جهادگران و تلاشگران نيروي انتظامي، قرآن و پيامبر (ص) است و ما بايد با تمسك به اصول اسلامي به پيشبرد امور اقدام كنيم.

وي خطاب به دانش‌آموختگان دانشكده علوم‌انتظامي عنوان كرد كه امروزه وجه تمايز شما با تمام پليس‌هاي دنيا دين اسلام و اخلاق است.

در ايران پليس واقعا مردمي است

فرمانده ناجا با اشاره به عملكرد پليس انگلستان كه برخورد خشني با معترضان داشت، گفت: در ايران پليس واقعا مردمي است و فاصله گرفتن اين دو از هم، براي ما سمي مهلك است.

وي با بيان اينكه بر اساس آمارهاي موجود سال 90 امن‌ترين سال ايران در طول تاريخ گذشته بوده است، گفت: اين در حالي است كه امروزه در اوج تهديدات قرار داشتيم.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه اين مهم نشان مي‌دهد كه سازمان هوشمندتر شده است، گفت: هر چه تهديدات افزايش يافته است قدرت پليس براي مقابله با آن نيز افزايش يافته است.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه تهديدات در زمان حال و آينده با گذشته متفاوت است به پيچيدگي اين تهديدات در عرصه سايبري و رسانه‌ها اشاره كرد و گفت: پليس بايد متناسب با تحولات متحول شود وگرنه قادر به نقش‌آفريني در تامين امنيت نيست.

به گزارش ايسنا، فرمانده ناجا كه در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه علوم انتظامي سخن مي‌گفت، دانشگاه را موتور محركه نيروي انتظامي در مديريت آينده و پيشرفت و توسعه دانست و گفت: دانشگاه بايد در توليد علم به گونه‌اي عمل كند كه ديگران از ما الگو بگيرند و در توليد علم حرف اول را بزنيم و نبايد در علوم و فنون تابع ديگران باشيم.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه بايد در عرصه تجهيزات و علوم و فنون پليسي گام‌هايي برداشته شود، گفت: البته گام‌هاي بلندي در اين زمينه برداشته شده است اما هنوز اول راه است.
نظرات بینندگان