arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰

فرمانده سپاه: : مسئولیت برهم زدن امنیت تنگه هرمز بر عهده متجاوزین است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده کل سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران پاسدار امنیت تنگه هرمز است و مسئولیت هر گونه بر هم زدن این امنیت بر عهده کشورهای متجاوز خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی کل سپاه، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری مرحله اصلی رزمایش "والفجر" نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی یزد با بیان اینکه این رزمایش سومین رزمایش از سلسله رزمایشهای تخصصی نیروی زمینی سپاه است و در جای جای ایران اسلامی تمامی یگان‌های این نیرو متناسب با تهدیدات احتمالی تمرین‌های خود را انجام می دهند، گفت: این رزمایش‌ها عمق استراتژیک جمهوری اسلامی را در برابر تهدیدهای احتمالی نشان می‌دهد از بابت این آمادگی در تمامی یگانهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خداوند متعال را شاکریم.

وی با بیان این که وضعیت آمادگی نیروهای ما توان بازدارندگی بسیار گسترده‌ای در برابر دشمنان برای ما به همراه داشته است، تصریح کرد: با وجود تمامی مخالفتها و تهدیدات استکبار جهانی و صهیونیزم علیه ملت ایران، ما هر گونه خطری را منتفی ندانسته و به حفظ آمادگی نیروها می پردازیم.

سردار جعفری خاطر نشان کرد: طراحی تاکتیک های این رزمایش‌ها به دنبال تجربیاتی است که امریکا در کشورهای همسایه داشته و پس از رصد دقیق کلیه اقدامات به منظور خنثی سازی آن انجام شده است. هر چند ما در این رزمایش‌ها تنها بخشی کوچکی از توانمندی‌های سپاه را به نمایش گذاشته‌ایم اما همین میزان هم نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی است.

وی انتقال تجربیات دفاع مقدس به نسل جوان و نیروهای بسیجی را از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش خواند و تاکید کرد: انتقال این گونه تجربیات به جز تمرین میدانی به طرق دیگر ممکن نمی باشد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان نیز به توان گسترده کمی و کیفی نیروهای مسلح ما درعرصه های دفاعی اذعان دارند، اظهار داشت: این توانمندی از تلفیق نیروی انسانی مومن، انقلابی و شجاع با تجهیزات و امکاناتی است که به برکت انقلاب و توانمندی‌های بومی و داخلی توسعه یافته و قدرت بی نظیری را در اختیار نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار می دهد.

وی با اشاره به جایگاه رزمایش‌های اخیر نیروی زمینی سپاه در دکترین دفاعی نیروهای مسلح، اظهار داشت: این تمرین‌ها در واقع طراحی‌های دفاعی در سواحل خلیج فارس است که تهدیدات دشمنان علیه جمهوری اسلامی بیشتر از آنجا محتمل است.

وی افزود: دشمن توانایی کوچک‌ترین تعرضی را به خاک عزیز کشورمان ندارد چه رسد، به این که کویر مرکزی را مورد تعرض قرار دهد، اما به هرحال استان های جنوبی کشورمان چون استان فارس، یزد، خوزستان، کرمان و هرمزگان عمق دفاعی استراتژیک ما در برابر دشمن محسوب می شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام رزمایش "والفجر" را آمادگی صد در صدی نیروهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ امنیت و آرامش کشورمان و کشورهای منطقه دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی خود را مسئول امنیت کشور خودمان هم چنین کشورهای مسلمان همسایه و حاشیه جنوبی خلیج فارس می‌داند.

جعفری افزود: ما پاسدار امنیت تنگه هرمز هستیم و مسئولیت بر هم زدن این امنیت بر عهده کشورهای متجاوز خواهد بود.

نظرات بینندگان