arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰

محسن رضایی: چندبار با احمدی نژاد برای حضور در جلسات مجمع رایزنی کرده ام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه ملت ما شرکت کرد.

به گزارش انتخاب، بخشی از این مصاحبه را می خوانید:

دلیل اصلی غیبت آقای احمدی‌نژاد چه بوده است؟ واقعا فقط به‌خاطر وجود آقای هاشمی در ریاست مجمع است که رئیس‌جمهور در جلسات حاضر نمی‌شوند؟

نمی‌دانم. این سوال باید از خود آقای احمدی‌نژاد بشود.

رایزنی‌ای داشته‌اید که آقای احمدی‌نژاد در جلسات حضور پیدا کنند؟

بله چندباری این کار را کردیم.

پیش بردن کارهای کشور نباید جدای از دعواهای سیاسی و اختلافات شخصی باشد؟

این مسئله را شما خبرنگاران باید از آقای احمدی‌نژاد سوال کنید. حتما ایشان یک دلایلی برای غیبت دارند و یک چیزهایی در ذهنشان هست. وقتی ‌که ایشان این مسائل را بگوید بهتر می‌توان قضاوت کرد که چرا ایشان به مجمع تشخیص نمی‌آید.

این روزها انتقاداتی به تمام دولت‌های پس از انقلاب می‌شود و یک نکته مشترک را از دولت بازرگان تا امروز گرفته عنوان‌گذاری می‌کنند که این دولت‌ها یا لیبرال یا وابسته یا منحرف بوده‌اند؟

این تحلیل بدبینانه‌ای از تاریخ انقلاب است که گفته شود دولت‌هایی که همه پس از انقلاب آمده‌اند همه منحرف و وابسته و لیبرال بوده‌اند. این نیست. تمامی دولت‌های پس از انقلاب در چارچوب نظام حرکت کرده‌اند. اما به برخی از این دولت‌ها در زمینه اقتصادی یا فرهنگی نقد وارد بوده است و یک انحرافاتی داشته‌اند. برخی در زمینه فرهنگی یک انحرافاتی داشته‌اند. برخی در زمینه‌های سیاسی انحرافات و کاستی‌هایی داشتند. این مسئله درست است که هیچکدام از این دولت‌ها کامل نبوده است اما این‌که گفته شود همه این دولت‌ها وابسته بوده‌اند حرف درستی نیست.

احتمال کنار گذاشته شدن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پست ریاست مجمع تشخیص چقدر است؟

تا آنجایی که من از رهبری شناخت دارم، رهبری هیچ‌وقت بنایشان نبوده که افراد با تجربه و قدیمی از اداره کشور کنار گذاشته شوند ولی عملکرد خود افراد هم خیلی مهم است. من هنوز با آقای هاشمی صحبتی نکردم که ایشان می‌خواهند بمانند یا می‌خواهند بروند.

مدتی است که گمانه‌زنی‌ها و اخباری مبنی بر استعفای آقای هاشمی از ریاست مجمع تشخیص منتشر می‌شود و رهبری هم با استعفای ایشان مخالفت کرده‌اند، این خبر صحت دارد؟

نه صحت ندارد. اینها همه گمانه‌زنی است.

همزمان با این قبیل اخبار خبرهایی منتشر می‌شود که آقای رحیمی گفته می‌شود که قرار است به ترکیب مجمع اضافه شوند؟

اینها همه از اختیارات رهبری است. رهبری همیشه عناصری از دولت‌ها و هر سه دولتی که تا به امروز بوده‌اند در مجمع عضو می‌کردند یا از مجلس و قوه قضاییه که تعاملات بیش‌تر شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
0
4
آقاي دكتر نتيجه اش چه شد مرغ همسايه يك پا دارد
نظرات بینندگان